PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Gazetecilik alanında yeterli altyapıya sahiptir. |
   2 |
İletişim bilimi ve gazetecilik alanında kuramsal bilgiye sahiptir. |
   3 |
Gazeteciliğin ve iletişimin tarihsel ve teknolojik gelişiminin yanı sıra gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. |
   4 |
Gazetecilik alanının farklı disiplinlerle ilişkilerine dair bilgi sahibidir. |
   5 |
Medyanın toplumsal etkilerini, ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Tüm medya ortamları için içerik üretebilmenin yanında bilimsel nitelikte ürünler ortaya koyabilme becerisine sahiptir. |
   2 |
Gazetecilik ve iletişimle ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri bilimsel temelde analiz etme becerisine sahiptir. |
   3 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlama becerisine sahiptir. |
   4 |
Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
   5 |
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
   2 |
Başladığı bir işi tamamlar, karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. |
   3 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
   4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kavrar. |
   2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. |
   3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
   4 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
   2 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
   2 |
İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Ödev Değerlendirme
|