Türkçe

50110 ODYOMETRİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Odyometri alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma %82.75
2 Odyometri alan terminolojisini etkin kullanabilme %82.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Normal ve patolojik olan anatomik oluşumları tanımlayabilme %82.00
2 Yenidoğan işitme taramasında kullanılan testleri uygulama becerisine sahip olma %84.75
3 İşitmenin değerlendirilmesi amacı ile saf ses odyometrisi (gerekli olduğu durumlarda maskeleme yöntemini kullanarak hava yolu, kemik yolu, işitme eşiklerinin belirlenmesi); konuşma odyometrisi (konuşmayı anlama eşiği testi, konuşmayı ayırt etme testi ve tedirgin edici ses yüksekliği testi); yüksek frekans odyometrisi (odyolog tarafından belirlenen genel durumlarda); immitansmetrik (timpanometri, akustik refleks) test yöntemlerini uygulama becerisine sahip olma %84.00
4 İşitme cihazına uygun kulak kalıbı ölçülerini alabilme ve uygun görülen cihazın ayarlarını yapabilme becerisine sahip olma %86.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Diğer meslek gruplarıyla iş birliği içinde çalışma %84.00
2 Bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütme %84.75
3 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. %84.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, alanındaki gelişmeleri takip edebilme %81.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve sosyal hayatında olumlu iletişim kurabilme %83.00
2 Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme %80.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki yetki ve sorumluluklarını bilme %84.25
2 Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunma %84.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.