Türkçe

12015 SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İngilizce) - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Siyasal sistemleri ve teorileri kavrar. %84.25
2 Kamu kuruluşları ve özel sektör açısından uluslararası ilişkileri kavrar. %84.25
3 Uluslararası kuruluşları analiz eder. %84.00
4 Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilişkili faktörleri ilişkilendirir. %83.50
5 Geçmişteki siyasi deneyimlerden elde ettiği dersleri birleştirir. %83.75
6 Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler üzerine olay incelemelerinden elde edilen sonuçları analiz eder. %83.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Siyaset bilimi alanında politika üretir. %84.00
2 Uluslararası ilişkiler alanında politika üretir. %84.00
3 Uluslararası ilişkilerde güncel gelişmeleri kavramsallaştırır. %83.75
4 Siyaset bilimi alanında güncel gelişmeleri kavramsallaştırır. %83.75
5 Yönetimde yenilik ve inovasyon olanaklarını analiz eder. %84.25
6 Karar alma yeteneğini geliştirir. %83.75
7 Alan araştırmaları yapar. %83.75
8 Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler hakkında rapor hazırlar. %83.50
9 Siyasi çatışmaları çatışma çözümü becerilerinden yola çıkarak açıklar. %84.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanında bağımsız çalışır. %83.75
2 Çalışma arkadaşlarına liderlik eder. %83.75
3 Bir çalışma ekibi kurar. %83.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yeni örnek olay incelemeleri oluşturur. %83.75
2 Mevcut siyaset bilimi teorilerini paradigmalarını sınıflandırır. %84.00
3 Mevcut uluslararası ilişkiler teorilerini ve paradigmalarını sınıflandırır. %83.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanında bağlantılar kurar. %84.00
2 İlgili alanlara ya da eylem noktalarına ziyaret düzenler. %84.75
3 Akademisyenler / profesyoneller için tartışma grupları düzenler. %84.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Profesyonel / mesleki dernekler kurar. %85.00
2 Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanında tanıtım ve sosyal pazarlama faaliyetlerini yürütür. %84.50
3 Benzer meslek grupları ile işbirliği yapar. %84.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.