Türkçe

16530 ODYOLOJİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konusunda yönlendirebilecek danışmanlık bilgisine sahiptir. %97.50
2 Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis etme yeterliliğine sahiptir. %97.50
3 Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi etme yeterliliğine sahiptir. %97.50
4 İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilme bilgisine sahiptir. %98.25
5 Multidisipliner Çalışmaya uygun programlama. %97.25
6 Hastayı bilgilendirme ve yönlendirme. %97.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis edebilmek. %97.25
2 Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi edebilmek. %97.25
3 İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilmek. %97.25
4 Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konularında yönlendirebilmeyi hedefleyen danışmanlık yapmak. %97.50
5 Pratik olma %96.75
6 Hastayı irrite etmekten kaçınma %96.25
7 Hijyenik olma. %96.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bireylerin işitme problemlerine ek olarak genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak ve takip etmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %97.25
2 İşitme kaybının tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere karşı gereken önlemleri alır. %97.00
3 İşitme kaybının tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. %97.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. %97.00
2 Odyoloji ve odyoloji bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleyerek kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. %97.25
3 Simülasyon programları kullanarak amplifikasyon uygulamalarını öğrenmek %96.75
4 Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde alanı ve alanı dışındaki konuları öğrenme isteği gelişir %97.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak ve düzenleyerek toplumu işitme kayıpları ve kulağa bağlı denge bozuklukları konusunda evlere ziyaret ve seminerler ile bilgilendirmek %97.25
2 Sosyal sorumluluk projelerinde işitme tarama testleri yaparak işitme kaybı risk faktörlerini saptamak ve gerekli önlemleri almak. %97.50
3 Odyoloji alanı ve bu alana yakın disiplinlerde kongre, konferans, sempozyum, eğitim kurslarında yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine bilgilerini paylaşmak. %97.75
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bireye işitme kaybı ya da denge bozukluğu tanısını koymak ve hastaya tedavi- rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapmak. %97.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.