|
|
FACULTY OF ARCHITECTURE AND DESIGN-URBAN DESIGN AND LANDSCAPE ARCHITECTURE
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | FACULTY OF ARCHITECTURE AND DESIGN-URBAN DESIGN AND LANDSCAPE ARCHITECTURE | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BIL123 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ INFORMATION TECHNOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | MIM141 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ-I DESIGN COMMUNICATION MEDIA-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders, çizim gereçleriyle, üçgenden hiperbole kadar basit geometrik formları farklı boyutlarda çizim uygulamalarını da kapsamaktadır. Platonik katıların, üç boyutlu geometrik ve komposit formların dolubos maketleri yapılmaktadır. Plan- kesit ve görünüsleri verilen basit nesnelerin çizilmesi, komposit formların aksonometrik, izometrik, dimetrik ve trimetrik perspektiflerinin ve iç mekanlardan tek kaçıs noktalı perspektiflerinin çizilmesi. Sunum teknikleri, kuruboya ve renkli kalemlerle gölgelendirme ve doku olusturma çalısmaları ve serbest el eskiz çalısmaları. | The course materials is drawing, drawing triangles of different sizes hyperbola also includes simple geometric forms. Platonic solids, and the composite of three-dimensional geometric forms are dolubos models. And appearance of cross-sectional drawing of the simple objects in Plan-composite forms, axonometric, isometric, trimetric dimetric and perspectives with one point perspective drawing and internal areas. Presentation techniques, shading and texture kuruboya and colored pencils and work on establishing a free-hand sketch studies. | MIM151 | ÇEVRE-İNSAN FAKTÖRLERİ ENVIRONMENT – HUMAN FACTORS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Çevre ile ilgili temel kavramlar, çevre sorunları, insan çevre ilişkileri, mekan ve kamusal mekan kavramı, topografya, iklim ve su faktörlerinin mimari tasarım üzerindeki etkileri dersin içeriğini oluşturur. | Basic concepts related to the environment, environmental issues, human-environment relations, concept of space and public space, topography, climate and water effects on the architectural design factors constitute the content of the course. | MIM171 | TEMEL TASARIM-I BASIC DESIGN- I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | İnsan bedeni, antropometik ölçü ve altın oran. Hareket, uzay, mekan, örüntü, strüktür, topoğrafya. | The students are supposed to transform second dimensional cast into third dimensional cast on an abstract line with basic principles and concepts. The titles and discussion in studious are these. The elements of basic design, line and plain , the basic elements in dimension, similisrt and difference accordance and conversei unity and difference. This lesson is backed up with cultural and area travellings, seminars, summer schools, with the programmmes which support students ‘s presentation skills. | PEM121 | PEYZAJ MİMARLIĞI TEKNOLOJİSİ- I TECHNOLOGY OF LANDSCAPE ARCHITECTURE- I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders atmosfer, litosfer, hidrosfer, biyosfer ve bu katmanların birbiriyle ve insanlarla ilişkisini konularında bilgi vermektedir. Ayrıca, modern tahmin ve araştırmalarda kullanılan pek çok uygulama ve araçları da dahil olmak üzere meteorolojik elemanlar hakkında bilgilendirmektedir. Dersi oluşturan diğer konular; sulama ihtiyacı, sulama yöntemleri, sulamanın planlanması, yağan yağmur sularının yerleşim alanlarına zarar vermeden uzaklaştırılması ve topraktaki aşırı suyun dren edilmesi, tesviye, kazı ve dolgu hesapları, yol ve köprü yapımı, aydınlatma gibi temel mühendislik bilgisini vermektir. | This course is the atmosphere, lithosphere, hydrosphere, biosphere, and provide information about the relationship between these layers, with each other and with people. In addition, many applications and tools used in modern forecasting and research, including informed about the meteorological elements. The other topics in the course, the irrigation requirement, irrigation methods, irrigation planning, residential areas without damaging rain water to drain excessive water and soil removal, leveling, excavation and fill calculations, road and bridge construction, lighting as well as to provide basic engineering knowledge. | PEM131 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM KAVRAMLARI LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN CONCEPTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Peyzaj Mimarlığı ve Kentsel Tasarım kuram ve kavramlarının içerik ve metotlarını analiz etmektir. | Analysis of content and methods of landscape architectural and urban design theory and concepts. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | MIM132 | GÜZEL SANATLAR TARİHİ HISTORY OF FINE ARTS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sanat ve güzel sanatlar kavramları, prehistorik dönemlerden modern çağa kadar resim, heykel ve mimarlık sanatlarının gelişimleri, her dönemin belli başlı sanatçıları ve eserleri verilerek gösterilecektir. | Art and fine art concepts, prehistoric times up to the modern era of painting, sculpture and architecture, arts development, given the major artists and their works will be displayed for each period. | MIM142 | İLETİŞİM TEKNİKLERİ-II DESIGN COMMUNICATION MEDIA-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Dersin içeriği, tasarım süreci boyunca yapılacak çalısmaları -vaziyet planı (1/500), sematik plan (1/200), tefrisli plan (1/100), uygulama projesi (1/50, 1/20, 1/10) detaylar (1/5, 1/ 2, 1/1) - kapsar. Proje sunumu, portfolyo hazırlanması, yazı teknikleri ve maket yapımı da dersin içeriğinde yer alır. Diğer konular: Tek kaçıslı perspektif, iki-üç kaçıslı perspektif ve gölgelendirme; karakalem, suluboya, guaş, akrilik boyalar vb. kullanımı ile doku verme ve sunum tekniklerini gelistirme; tek ya da çift kaçıs yöntemi ile serbest el perspektif çizimleri. | The course consists of transferring architectural problems in the design process into the paper plane and includes exercises for understanding of 3 dimensional design and presentation processes in architecture. It contains aspect plan (1/500), skecth plan (1/200), furnishing plan (1/100), application project (1/5, 1/ 2, 1/1). In addition the project presentation, the portfolye, writing techniques and doing model. One and double-escaped perspectives, painting and shading. Free hand eskiz. | MIM144 | MİMARİ GEOMETRİ ARCHITECTURAL GEOMETRY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Saymanın temel prensipleri, sayma yöntemleri,permütasyon, kombinasyon,binom katsayıları, mantık,önermeler mantığı; kombinatoryal olasılık, kümeler,küme işlemleri,sayı kümeleri, ispat yöntemleri, tümevarım, dik koordinat sistemi,doğru,parabol, birinci ve ikinci derece denklemlerin ve eşitsizliklerin çözümleri, bağıntılar; yinelemeli bağıntılar,fonksiyonlar, yinelemeli fonksiyonlar, algoritmalar,çizge kuramı, düzlemsel çizgeler, yönlü çizgeler; ağaçlar,kafesler, matrisler, determinantlar,doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri,tek değişkenli fonksiyonların limiti ve temel özellikleri , fonksiyonların sürekliliği ve temel özellikleri ,sonsuzda limit, türev kavramı ve türev alma kuralları, türevin geometrik anlamı, türevin fiziksel anlamı, çeşitli fonksiyonların türevleri ,türevin uygulamaları,L’Hospital Kuralı, belirsizlik durumları, eğri çizimleri . | The basic counting principles ,combinatorial methods, permutation, combination, binom coefficients, logic, propositional logic , combinatorial probability, set theory, set operations,number sets,proof methods,mathematical induction method, rectangular coordinate system ,line, parabola,solutions of first and second order equations and inequalities ,relations, recursive equations functions, recursive functions, algorithms, graph theory, planar graphs,directed graphs, trees, nets, matrices, determinants, solutions of systems of linear equations, limit of single-valued functions and basicproperties, continuity of single-valued functions, basic properties,limits at infinity,derivative of single-valued functions, geometric and physical meaning of the derivative, rules of derivative, derivatives of other functions,applications of the derivative ,L’Hospital ‘s Rule, indeterminate forms , curve sketching. | MIM172 | TEMEL TASARIM-II BASIC DESIGN- II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 7.0 | 6 | Yatay-düsey düzlemler, noktasal elemanlar ve çerçeve öğeler üzerinden geometri irdelenir. Ders üç farklı tasarım düsüncesi üzerine temellenir; kurma,dönüstürme, bozma. Stüdyo çalısmalarında Euclid ve post-Euclid geometrileri ile hacim yaratılmakta, mimari ve dıs mekan gezinti elemanları -merdiven, rampa tasarlanmaktadır. Öğrencilerden fikirlerini eskizler, çizimler ve maketler aracılığı ile ifade etmeleri beklenmektedir. Stüdyoda aktarılan ve tartısılan konu baslıkları; kübün kurulması, dönüstürülmesi ve bozulması, hareket, düsey-yatay elemanlar, ısık, renk, doluluk-bosluk, geometrik düzlemde iç içinde iç, iç içe geçme, yanyana gelme, örtüsme, kesisme, kapalı-yarı kapalı-açık mekanlar, saydamlık. Bu ders kültürel ve mesleki geziler, seminerler, yaz okulları ve öğrencinin tasarım araçlarına ve sunumuna iliskin becerilerini gelistirmeyi amaçlayan programlar ile desteklenmektedir. | The horizantal and verticals plains, discrete elements and frame Works are investigated and geometrically criticized the lesson is based on three elements , setting up, turning into and ruining. İn studio Works, euclid and post euclid geometrics and dimensions are created and architectural and outdoor travelling elements-ladders and slopes are being designed. The students are supposed to express their ideas with sketches, drawing and casts. Their issue that are transformed in the studio are these: the setting up cube,transformation and breaking, movement, vertical horizantal elements, light,colour, filness, emptiness, telescoping, getting side by side , covering, crossing , closed-semi-closed and open places, transperency. This lesson is backed up with cultural and area travellings, seminars, summer schools with the programmes which support students2s presentation skills. | PEM122 | PEYZAJ MİMARLIĞI TEKNOLOJİSİ-II TECHNOLOGY OF LANDSCAPE ARCHITECTURE- II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toprak türleri, toprağı oluşturan anakaya ve organik maddeler, toprağın strüktürü, asiditesi, derinliği, kapilaritesi gibi temel kavramları açıklamak. | Types of soil, rock and organic materials that make up the soil, the soil structure, acidity, depth, kapilaritesi explain the basic concepts. | SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | PEM211 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM- I LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN- I | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Temel mekan tasarımı ile ilgili metot ve prensiplerin öğretilmesi. Verilen bir arsa üzerinde çevresindeki açık alanlarla birlikte verilen bir fonksiyondaki basit bir mimari yapının tasarımı. | Teaching methods and principles on the design of the main attractions. A simple architectural design of the structure. | PEM221 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU- I LANDSCAPE CONSTRUCTION- I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Genel tanımlar, dış mekanda gerçekleştirilen ve değişik yoğunluklarda yapım çalışmaları ile işlev kazandırılmış döşeme , duvar, çatı vb. gibi peyzaj yapılarına ilişkin temel konstrüksiyon yöntemleri ve sistem detayları | Contents of the course, the general definitions, basic construction methods and systems for a variety of structures, landscaping details | PEM231 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM TARİHİ VE TEORİSİ- I LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN HISTORY AND THEORY- I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İlkçağda Bahçe Sanatı, Ortaçağda Bahçe Sanatı, Türk Bahce Sanatı, İslam Bahçe Sanatı, İtalyan Rönesans Bahçe Sanatı, Fransız Barok Bahçe Sanatı, Uzak Doğu Bahçe Sanatı, İngiltere Naturalistik Bahçe Sanatı, Sanat akımları. | Antiquity Garden Art, Middle Ages Garden Art, Turkish Garden Art, Islamic Garden Art, Italian Renaissance Garden Art, French Baroque Garden Art, Far East Garden Art, English Garden Art, Art movements. | PEM241 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIMDA İLETİŞİM TEKNİKLERİ- III LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN OF DESIGN COMMUNICATION MEDIA-III | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında, bilgisayar ortamında 2 boyutlu çizim ve tasarım uygulamaları gerçekleştirilir. | Contents of the Course Unit The course consists of transferring drawing applications possibly encountered during the design process into the sybernetic media and includes exercises for understanding of 2 dimensional design and presentation processes. | PEM281 | BİTKİ MATERYALİ- I PLANT MATERIAL-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Bitkilerin sınıflandırılması, tanımada kullanılan dış morfolojik özellikler, Gymnospermae ve Angiospermaeler arasındaki farklar, önemli bazı doğal ve egzotik Gymnospermae taksonlarının akrabalık ilişkilerine dayanarak tanıtılması | Classification of plants, morphological characteristics, the differences between softwood and hardwoods, the introduction of some important taxa | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | PEM212 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM- II LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN- II | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Giriş, Kişisel çalışma alanlarının belirlenmesi, Tasarım programının ve fonksiyon diyagramının oluşturulması, Konsept tasarım, Konsept tasarım değerlendirmesi ve biçim tasarımı, 1:500 eskizler, 1:200 avan proje, 1:200 eskizler, 1:200 kesin proje, Kesin tasarım değerlendirmesi, 1:50 Uygulama dokümanları, 1:20 Uygulama dokümanları, Detay çizimleri ve dokümantasyon. | Check, Personal Identification of areas of study, design and function diagram creation program, Concept Design, Concept Design rating and form design, sketches, 1:500, 1:200 preliminary project sketches, 1:200, 1:200, final design, final design review, 1:50 Application documents Application documents 1:20, Detail drawings and documentation. | PEM222 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU-II LANDSCAPE CONSTRUCTION-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tasarımın temel fiziksel elemanlarından yollar, tesviye işlemleri ve duvarlar, sirkülasyon elemanlarından yaya, bisiklet, motorlu araç sirkülasyonları ve otoparklar ile döşeme, kaplama tipleri, seçimi ve uygulama tekniklerini içerir. | The basic physical elements of design roads, grading operations, and walls, pedestrian circulation elements, bicycle, motor vehicle circulations, parking on the upholstery, coating types, selection and application techniques. | PEM232 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM TARİHİ VE TEORİSİ- II LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN HISTORY AND THEORY- II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarihsel oluşum içinde sürekli gelişen kentsel yerleşmeler ve mimarlık ürünleri ile dönemi etkilemiş tasarımcılar. | Early Settlements in Anatolia (from Paleolithic Age until the Iron Age), Emergence of the First Cities and the State in Near East, Archaic Age Cities, Cities of the Byzantine Period, Seljuk Period Cities, Cities of the Ottoman Period, parts and the physical characteristics of cities; Theoretical Approaches | PEM242 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIMDA İLETİŞİM TEKNİKLERİ- IV LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN OF DESIGN COMMUNICATION MEDIA-IV | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ders kapsamında, bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim ve tasarım uygulamaları gerçekleştirilir. | Contents of the Course Unit 3 Dimensional drawing and design practices are made as the contents of this class. | PEM282 | BİTKİ MATERYALİ- II PLANT MATERIAL- II | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Bitkilerin sınıflandırılması, dış morfolojik özellikler, önemli bazı Angiospermae taksonlarının tanıtılması. Bitkilerin peyzaj düzenlemelerinde kullanıldığı yerler ve kullanım özellikleri. | Classification of plants, morphological characteristics, the differences between softwood and hardwoods, the introduction of some important taxa | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | PEM311 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM- III LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN- III | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Giriş, Kişisel çalışma alanlarının belirlenmesi, Tasarım programının ve fonksiyon diyagramının oluşturulması, Konsept tasarım, Konsept tasarım değerlendirmesi ve biçim tasarımı, 1:500 eskizler, 1:200 avan proje, 1:200 eskizler, 1:200 kesin proje, Kesin tasarım değerlendirmesi, 1:50 Uygulama dokümanları, 1:20 Uygulama dokümanları, Detay çizimleri ve dokümantasyon. | Check, Personal Identification of areas of study, design and function diagram creation program, Concept Design, Concept Design rating and form design, sketches, 1:500, 1:200 preliminary project sketches, 1:200, 1:200, final design, final design review, 1:50 Application documents Application documents 1:20, Detail drawings and documentation. | YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. | ING201 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | PEM321 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU- III LANDSCAPE CONSTRUCTION- III | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Arazi plastiği ve formu ile ilgili genel bilgiler, Arazi tesviyesi, İstinat duvarları ve standartları, Metraj hesapları. | Land plastic and general information about the form, Land leveling, Retaining walls and standards, Area calculations, Applications | PEM331 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM TARİHİ VE TEORİSİ- III LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN HISTORY AND THEORY- III | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tarih öncesi çağlar, ilkçağda Anadolu’da ve Ön Asya’da kurulan uygarlıklar, Yunan ve Roma dönemi bahçe sanatı, Ortaçağda Avrupa’da bahçe sanatı, İslam, Uzak Doğu ve Barok bahçe sanatları, Naturalizm, İngiliz Bahçe sanatı ve Türk bahçe sanatı, bahçelere ilişkin görsel sunumlar. | Prehistoric Age, Anatolian and Ancient Near East civilizations, garden art in ancient Greece and Roman period, garden art in Middle Ages, Islamic garden art, Far Eastern garden art, Renaissance and Baroque garden art, naturalism, English garden art, Turkish garden art in Anatolia, visual presentations of gardens. | PEM381 | BİTKİ TASARIMI PLANT DESIGN | S | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Bitkilendirme tasarımı ilkeleri, süreçleri ve uygulamalarının içerik ve metodlarını analiz etmektir. | Analysis of content and methods of landscape planting design principles, process and practices. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | PEM312 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM- IV LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN -IV | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Peyzaj tasarımı konusunda, verilen bir çalışma alanı ve spesifik bir konu üzerinde çalışılmaktadır. Dersin içeriği Alan envanter ve analizi, fonksiyon şemaları, yapısal ve bitkisel peyzaj tasarımı, sulama, aydınlatma, drenaj gibi uygulama projelerinin hazırlanmasını kapsamaktadır. | It will be determined in a particular subject of study. Course content will involve application projects preparation such as inventory and analysis of area, function diagrams, structural and planting landscape design, irrigation, lighting and drainage. | YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. | ING202 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Techniques for improved memory to better studying or test-taking strategies. The content of the course, which provides an appropriate context to teach academic language skills, covers professional English various fields of profession frequently used language structures and functions relevant to their studies. | PEM322 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU- IV LANDSCAPE CONSTRUCTION- IV | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Ahşap, metal, cam, beton, seramik, polimerler, bitümlü malzemeler ile bu malzemelerin sınıflandırılmaları, malzemelerin peyzaj mimarlığında kullanım alanları ve teknikleri. Su yapıları. Çatı örtüleri. Pergola ve Kameriyeler. | Wood, metal, glass, concrete, ceramics, polymers, bituminous materials and classification of these materials, the materials and techniques of landscape architecture areas. Water structures. Roof coverings. Pergola and Gazebos. | PEM332 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM TARİHİ VE TEORİSİ- IV LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN HISTORY AND THEORY- IV | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | İlkçağda Bahçe Sanatı, Ortaçağda Bahçe Sanatı, Türk Bahce Sanatı, İslam Bahçe Sanatı, İtalyan Rönesans Bahçe Sanatı, Fransız Barok Bahçe Sanatı, Uzak Doğu Bahçe Sanatı, İngiltere Naturalistik Bahçe Sanatı, Sanat akımları. | Garden Art of Antiquity, the Middle Ages, Garden Art, Garden Art of Turkish Islam, Garden Art, Garden Art of the Italian Renaissance, French Baroque Garden Art, Garden Art of the Far East, United Kingdom naturalisme Garden Art, Art movements. | PEM372 | KENTSEL PEYZAJ PLANLAMA URBAN LANDSCAPE PLANNING | S | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Rekreasyon gereksinmesi ve değişimi, rekreasyonel aktivite ve özellikleri, rekreasyon alanları ve sınıflandırılmalar, kentsel rekreasyon alanları planlaması genel ilkeleri, ülkemizde ve dünyadaki durumun karşılaştırılması, kent küçük bahçe parkları planlaması, okul bahçeleri planlaması, park planlaması, botanik bahçeleri planlaması, bahçe sergileri planlaması, mezarlık planlaması, çocuk oyun alanları planlaması ve diğer rekreasyon alanları planlamaları | Recreation and exchange requirement, recreational activities and amenities, recreation areas and classifications, the general principles of urban planning, recreation areas, comparing the situation in our country and around the world, urban planning, parks, small gardens, school gardens, planning, park planning, planning, botanical gardens, garden exhibitions, planning, cemetery planning, scheduling, and other recreational areas, children's play areas planning | EUT352 | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMCISI - KULLANICI İLİŞKİLERİ PRODUCT DESIGNERS -USER RELATIONS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bu ders insan kaynakları ile ilgili temel ilkeleri işler. Antropometrik, biyomekanik, fizyolojik, psikolojik ilkelerin ürün tasarımındaki yerini anlatır ve bu ilkelerin ürünlere uygulanmasına yardımcı olur. | This course covers the basic principles of human factors. It explains the importance of anthropometric, biomechanical, physiological, and psychological principles in product design and helps their application on products. | EUT354 | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMCISININ DİSİPLİNLERARASI TASARIM SÜRECİNDEKİ ROLÜ ROLE OF PRODUCT DESIGNERS ON INTERDISCIPLINARY DESIGN PROCESS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bu ders endüstriyel tasarım ve mühendislik tasarımı ilişkisini ve bunlarla ilgili süreçleri anlatır. Dersin önemli bir bölümü tasarımda kullanılan yapılandırılmış yöntemlerin aşamalarını aktarmaya ve bunların uygulanmasına ayrılmıştır. Bu yöntemler farklı ürün veya sistemlerde ve tasarımın farklı aşamalarında kullanılabilen katma değeri yüksek yöntemlerdir. | This course analyzes the relationship between industrial design and engineering design and shows the phases related to these processes. An important part of the course is dedicated to convey various steps of structured methods used in design. These methods can be applied at various stages of design for various products or systems and have a high added value. | EUT356 | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMININ OKUNMASI VE ANLAŞILMASI READING AND UNDERSTANDING OF PRODUCT DESIGN | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Ders, öğrenciye tasarım ürünlerinin göstergebilimsel analizi için gerekli araçları sunmaktadır. Göstergebilim ve iletişim çalışmaları alanına ait başlıca fikir, kavram ve analiz yöntemleri öğrenciye tanıtılmaktadır. Özellikle maddi kültür üzerinde durularak, önemli bazı kavramlar incelenmekte ve bu kavramların hem mevcut tasarımların analizinde hem de yeni tasarım geliştirme sürecinde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır. Bu kavramlar şunlardır: Gösterge, dizi, dizim, artıkbilgi, entropi, düzgü, düzanlam, yananlam, söylen, metafor, metonim, ideoloji, temsil, kiç, kodlama / çözümleme, beğeni. | This course provides the students with tools to analyze designed products from a semiotic perspective. It aims to introduce students with the major ideas, concepts and methods of analysis involved in semiotics and communication studies. With particular emphasis on our contemporary material culture, several important concepts will be examined and put into critical use in analyzing as well as designing new products. These concepts include the sign, paradigm, syntagm, redundancy, entropy, code, denotation, connotation, myth, metaphor, metonymy, ideology, representation, kitsch, encoding / decoding, and taste. | EUT358 | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMININ TEMEL İLKELERİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO BASIC PRINCIPLES OF PRODUCT DESIGN | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Tasarım problemlerinin nasıl öğrenileceğini ve bilgi toplanacağını gösterilir ve bu bilgilerin kullanılır hale getirilmesi konularını tanıtmak ve verilen konuda araştırma yapmalarını sağlanır.
Öğrencilerin kendi kendilerine tasarım yapabilmelerini ve tek başına ve birlikte yaratma becerileri kazandırılır. | Introduce how to learn design issues and how to collect information and how to ALTER this information into usable forms and on a given subject make students to do research themselves.
Introduce students basic skills to do design by themselves and to be creative individually and within a GROUP. | ICM352 | İÇ MİMAR KULLANICI İLİŞKİLERİ INTERIOR DESIGNER –USER RELATIONS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | | | ICM354 | İÇ MİMARIN DİSİPLİNLERARASI TASARIM SÜRECİNDEKİ ROLÜ INTERIOR ARCHITECT’S ROLE OF INTERDISCIPLINARY DESIGN PROCESS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | | | ICM356 | İÇ MİMARİ TASARIMIN OKUNMASI VE ANLAŞILMASI READING AND UNDERSTANDING OF INTERIOR ARCHITECTURAL DESIGN | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | | | ICM358 | İÇ MİMARLIĞIN TEMEL İLKELERİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO BASIC PRINCIPLES OF INTERIOR ARCHITECTURE | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | | | MIM350 | MİMAR KULLANICI İLİŞKİLERİ ARCHITECT –USER RELATIONS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Konut, ev, mekan kavramları, konut sorunu, nedenleri, çeşitli yönleri. Ülkemizde konut koşulları ve konut sorunu. Konutun mekansal açıdan irdelenmesi. Kullanıcı açısından sorunlar, kullanım sonrası değerlendirme. Çevre ve mekan ölçeğinde ortaya çıkan sorunlar. Farklı kültürlerde, farklı konut tiplerinde mekan kullanımları, alternatif mekan türleri ve kullanımları, farklı mekan kullanımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi, seçilen örneklerin çevre-konut-kullanıcı açılarından tüm yönleriyle incelenmesi. | Housing, home, dwelling, space concepts, housing problem, sources and different aspects of housing problem, housing problem and conditions in Turkey. examination of space at home, problems of users, post-occupation evaluation. Problems at environmental and spatial scale. Evaluation of different alternatives: study of selected examples by considering environment, house and users perspectives. | MIM354 | MİMARIN DİSİPLİNLERARASI TASARIM SÜRECİNDEKİ ROLÜ ARCHITECT’S ROLE IN INTERDISCIPLINARY DESIGN PROCESS | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Mimari tasarıma etki eden ve farklı disiplinler, bu disiplinlerden mimari tasarımı yönlendiren soysal ve kültürel, davranışsal kuramlar, mahremiyet, teritoryal alan, kişisel-sosyal alan kuramları, bilgi kuramı, tasarım yaklaşımları ve modelleri, Tasarımda bilgi ve mimarın rolü, katılım kuramı | Various Disciplines which influence architectural design, theories taken from those fields: social and cultural, behavioral theories, theory of privacy, territoriality, personal space-social space theories, Information theory, design approaches and models, the role of information and the role of the architect in design, theory of participation | MIM356 | MİMARİ TASARIMIN OKUNMASI VE ANLAŞILMASI READING AND UNDERSTANDING OF ARCHITECTUREL DESIGN | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Mimari tasarımda genel yaklaşım ilkeleri ve bu konudaki etken faktörler aktarılarak hem proje hem ilev hem çevresel faktörler aktarılacaktır | In architectural design principles and general approach on this issue by transferring the factors contributing to both the project and the environmental factors that function will be transferred | MIM358 | MİMARLIĞIN TEMEL İLKELERİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO BASIC PRINCIPLES OF ARCHITECTURE | F | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bu ders mimarlık disiplini ve içeriksel biçimlenmesine bir giriştir. | This course is an introduction to the discipline of architecture and its contextual formation. | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | PEM411 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIM- V LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN- V | Z | 2 | 6 | 5.0 | 10.0 | 8 | Giriş, Kişisel çalışma alanlarının belirlenmesi, Tasarım programının ve fonksiyon diyagramının oluşturulması, Konsept tasarım, Konsept tasarım değerlendirmesi ve biçim tasarımı, 1:500 eskizler, 1:200 avan proje, 1:200 eskizler, 1:200 kesin proje, Kesin tasarım değerlendirmesi, 1:50 Uygulama dokümanları, 1:20 Uygulama dokümanları, Detay çizimleri ve dokümantasyon. | Check, Personal Identification of areas of study, design and function diagram creation program, Concept Design, Concept Design rating and form design, sketches, 1:500, 1:200 preliminary project sketches, 1:200, 1:200, final design, final design review, 1:50 Application documents Application documents 1:20, Detail drawings and documentation. | YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | ING303 | İŞ HAYATI İÇİN İNGİLİZCE BUSINESS ENGLISH | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İş hayatı için ingilizce | Turkish / English, English / Turkish professional translations | PEM431 | PEYZAJ RESTORASYONU LANDSCAPE RESTORATION | S | 2 | 2 | 3.0 | 10.0 | 4 | Tarihi çevre, röleve taknikleri, restorasyon teknikleri, koruma, sürdürülebilirlik. | Historic environment, reliove techniques, restoration techniques, conservation, sustainability. | PEM461 | PEYZAJ MİMARLIĞI EKONOMİSİ ECONOMY OF LANDSCAPE ARCHITECTURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ekonomi ve Ekoloji Bağlantısı, Kaynak Kıtlığı
Fiyat Teorisi, Peyzaja Ekonomik Yaklaşım
Piyasa Başarısızlıkları ve Dışsallıklar
Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma
Ekonomik Değerleme: Kavram ve Yöntemler
Fayda-Masraf Analizi
Örnek Olaylar | Economy and Ecology relation, Resource Scarcity Price Theory, Market Failures and Externalities landscape arrangements Sustainability and Sustainable Development Economic Approach Economic Valuation: Concepts and Methods Benefit-Cost Analysis Case Studies | HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri derin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | PEM412 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 0 | 12 | 6.0 | 18.0 | 12 | Giriş, Kişisel çalışma alanlarının belirlenmesi, Tasarım programının ve fonksiyon diyagramının oluşturulması, Konsept tasarım, Konsept tasarım değerlendirmesi ve biçim tasarımı, 1:500 eskizler, 1:500 avan proje, 1:200 eskizler, 1:200 kesin proje, Kesin tasarım değerlendirmesi, 1:50 Uygulama dokümanları, 1:20 Uygulama dokümanları, Detay çizimleri ve dokümantasyon. | Check, Personal Identification of areas of study, design and function diagram creation program, Concept Design, Concept Design rating and form design, sketches, 1:500, 1:500 preliminary project sketches, 1:200, 1:200, final design, final design review, 1:50 Application documents Application documents 1:20, Detail drawings and documentation. | PEM462 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIMDA PROJE YÖNETİMİ PROJECT MANAGEMENT OF LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Proje yönetim süreci | Project management process | PEM464 | PEYZAJ MİMARLIĞI VE KENTSEL TASARIMDA MESLEK PRATİĞİ VE ETİK PRACTICAL AND PROFESSIONAL ETHICS OF LANDSCAPE ARCHITECTURE AND URBAN DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Modern bilimlerin doğuşu, modern bilimler ile premodern bilimler arasındaki farklar, modern bilimlerin epistemolojik analizi, olgu-değer ayrımının analizi, bilimlerin felsefi temellerine farklı yaklaşımlar: emprist, dedüktif ve endüktif bilim anlayışı, pozitivizm, pozitivist-olgucu bilim anlayışının temel i kullanılacak yöntem ve tekniklerin öğretilmesilkeleri, pozitivist bilim anlayışında çatallanma: fizikalizm ve bilimcilik, pozitivizm eleştirisi olarak Thomas Khun'un felsefi kaynakları, Kuhn'un eleştirisiinin analizi, modern bilimlerin krizi, modern bilimlerin etik-politik eleştirisi, bilim etiğiinin doğuşu, bilim etiğinin örneklenerek incelenmesi | The birth of modern science, modern science and the differences between pre-modern science, modern science epistemological analysis, fact-value distinction analysis, different approaches to the philosophical foundations of science: emprist, deductive and inductive understanding of science, positivism, the basic principles of the positivist-positivist understanding of science, the positivist conception of science bifurcation: fizikalizm and scientism, positivism as a critique of the philosophical sources of Thomas Kuhn has, Kuhn eleştirisiinin analysis of the crisis of modern science, the ethical-political critique of modern science, science etiğiinin the birth of science ethics investigation sampled | |