Türkçe

12405 YENİ MEDYA - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Amaç
1Yeni Medya Tezsiz Yüksek Lisans Programında; yeni iletişim araçlarını, etik bir yaklaşımla dijital medya ve uzantısı olan sosyal paylaşım ağlarını (youtube, facebook, twitter, instagram, blog vb.) teknolojinin olanaklarıyla bütünleştirebilecek, bu ağlara içerik üretebilecek ve kuramsal bilgilerle pratik uygulamalarla bu ağları kontrol edebilecek ve yönetebilecek, eleştirel ve estetik değerlere sahip bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
2Son yıllarda iletişim alanında teknolojinin gelişmesi ve çeşitlenmesiyle birlikte “yeni medya”ya bağlı teknolojiler dünyada önemli bir endüstri koluna dönüşmüştür. Dolayısıyla yeni medya bağlamında akademik yaklaşım, kuram ve uygulama alanlarının geliştirilmesi gereksinimi doğmuştur. “Yeni Medya ve İletişim ” ile bu gereksinimin karşılanması amaçlanmaktadır.
3İnsanın bireysel ve toplumsal ihtiyaçları doğrultusunda teknoloji üretilmektedir. Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik yeniliklerle birlikte iletişim alanında da dönüşümler zorunlu olmaktadır. Bireyin iletişim süreci de dijitalleşme ile birlikte yeni pratikleri beraberinde getirmektedir. Günümüzde sonuç olarak, İletişim sürecinin vazgeçilmez ögelerinden; araç, ortam, kanal, oluk vb. kavramlarla ifade ettiğimiz medya (iletişim ortamı) etkileşim, sanallık, dijital, hiper-metin nitelikleri ile “yeni medya”ya dönüşmüştür. Web 2.0 ile birlikte, çift yönlü ve eşzamanlı bilgi paylaşımına izin veren medya sistemi biçiminde tanımlanan “yeni medya”, zaman ve mekan kavramlarını ortadan kaldıran, erişilebilirlik, kullanılırlık, erişim gibi nitelikleriyle geleneksel medyadan farklılık gösteren yeni bir iletişim ortamı, yeni bir medyadır.
Hedef
1İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından 2017 yılında açılmış olan "Yeni Medya Tezsiz Yüksek Lisans Programı"nın hedefi; öğrencileri, medya, kültür ve iletişim sektörlerine ilişkin uygulamalı bilgi ve deneyimle donatmak ve medya ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeleri güncel olarak takip eden ve bu gelişmeleri mesleklerine de uyarlayabilecek uzmanlar yetiştirmektir.
2Son dönemde bireyin hayatını sürdürdüğü yeni medya artık yalnızca bireysel amaçla kullanılamaz hale gelmiştir. Pazarlama, reklam, gazetecilik gibi daha pek çok sektörün yeni medyayla iç içe stratejiler üretmesi, geleceğini planlayan öğrencilerinde bu yönde modern, geleceğe dönük, stratejik mesleklerde eğitim almasını gerektirmektedir. ‘Yeni Medya ve İletişim’ bölümü iş hayatının değişen yapısında hayatta kalabilecek ve sürekli ilerleyecek bireylerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır. Bununla birlikte yeni medyanın küresel yapısı, bölümden mezun olan öğrencilerin teknolojinin olduğu her yerde ve alanda çalışabilmesini sağlayacaktır. Böylece bölüm bir yeni mecranın stratejik yönetimini öğretmekle kalmayacak, aslında öğrencilerinin küresel bir dili de konuşabilmelerini sağlayacaktır. Teknoloji, özellikle gelecek nesillerin değişiminde büyük rol oynamaktadır. Bu bağlamda yeni bir profil kazanmış toplum ve bireyi ‘Yeni Medya ve İletişim’ mezunları çok daha kolay anlayabilecek, anlamlandırabilecektir. Bölümün öne çıkaran özellikler (eğitim, uygulama, tesis...vb.) neler? ‘Yeni Medya ve İletişim’ lisans ve yüksek lisans eğitimi teori ve pratiğin iç içe olduğu bir yapıya sahiptir.
3Programda yer alan öğrenciler, kuramsal anlamda öğrendikleri bilgileri ‘VR Laboratuvarı’nda uygulamaya dökerek, dijital ürünler, iletiler üretebilecektir. Bununla birlikte gerek lisans öğrencileri, gerekse yüksek lisans öğrencileri üniversitemiz bünyesinde bulunan ‘’ Yeni Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde teknolojiyi kullanan bireyin yaşadığı sorunlara çözüm üretebilecek, etik değerlere bağlı, dünya ve ülke gerçekleri bağlamında yeni medya okuryazarlığını ve dinamiklerini bilimsel olarak inceleyebilecek ve bununla ilişkili bilimsel nitelikli rapor, makaleleri kitlelere ulaştırabilecektir. Eğitim kapsamında lisans ve yüksek lisans öğrencileri sektörün önde gelen teknoloji şirketleriyle birlikte projeler üretebilecek, böylece eğitim hayatı boyunca kariyerinin ilk adımlarını atarken destek görebilecektir. Bu bağlamda öğrenci hem pratik hem de akademik bilgiye sahip bir birey olarak, istediği kariyer yolunda rahatlıkla ve güvenle ilerleyebilecektir.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.