Türkçe

16070 ODYOLOJİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 123123
1 Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konusunda yönlendirebilecek danışmanlık bilgisine sahiptir.5555442893.33
2 Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis etme yeterliliğine sahiptir.5555442893.33
3 Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi etme yeterliliğine sahiptir.5555442893.33
4 İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilme bilgisine sahiptir.3333331860.00
5 Odyoloji meslek mevzuatını bilir, bireysel ve mesleki özlük haklarının kazanılması için gerekli yasal işlemlerin ve süreçlerin başlatılması ile ilgili kurumları, yazışma örneklerini, takibi ve sonuçlandırılması için gerekli prosedürleri öğrenir.4444442480.00
6 Kariyer planlama becerisini kazanır, Klinik Odyoloji, Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme sektörü işletme ve yönetimi için gerekli donanımları ve bilgileri bilir, seçer ve kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını bitirmiş olarak mezun olur.5554442790.00
7 Odyoloji meslek hizmetlerini amaca ve sonuca yönelik doğru ve etkin bir biçimde organize eder, organizasyonların niteliği, fonksiyonel devamlılığı ve gelişimi için veri toplar, rapor hazırlar, gerekli süreçleri bilir ve yönetir, bilgi ve veriler doğrultusunda sorunlara pratik çözüm üretir ve sonuçlandırır. Kişinin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçları doğrultusunda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları bilir ve uygular, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek mesleğini icra eder.5554442790.00
8 Hastayı bilgilendirme ve yönlendirme.5554442790.00
9 Multidisipliner Çalışmaya uygun programlama.55555530100.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 123123
1 Özgüvenli, kendi kendine karar verebilen, kendisini net ifade edebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, misyonunu, vizyonunu, güçlü ve zayıf yanlarını bilen, fırsatları ve tehditleri öngörebilen, araştırmacı, yenilikçi ve girişimci, gerekli kanıta dayalı bilgiyi ve güncel teknolojiyi seçerek kullanabilen, kariyer planlamasını yapabilen, başkalarına bağlı olmadan kendi yaşamını idame ettirebilen, bağımsız, bireysel farklılıklara, kültürel özelliklere, inançlara, gelenek, görenek, örf ve adetlere saygılı, en az iki alanda hobi sahibi, pozitif bakışı yakalayıp mutlu ve sosyal olabilen, açık sözlü ve dürüst birey olma becerilerini kazanır.55555530100.00
2 Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis edebilmek.55555530100.00
3 Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi edebilmek.55555530100.00
4 Pratik olma55555530100.00
5 Hastayı irrite etmekten kaçınma3444442376.67
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 123123
1 Bireylerin işitme problemlerine ek olarak genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak ve takip etmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.55555530100.00
2 İşitme kaybının tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere karşı gereken önlemleri alır.55555530100.00
3 İşitme kaybının tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır.3333331860.00
4 Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim ve işbirliği içinde çalışır, ekip üyesi olarak sorumluluk alır.4444442480.00
Öğrenme Yetkinliği 123123 T %
1 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.3333331860.00
2 Odyoloji ve odyoloji bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleyerek kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.3333331860.00
3 Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde alanı ve alanı dışındaki konuları öğrenme isteği gelişir.3333331860.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 123123 T %
1 Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak ve düzenleyerek toplumu işitme kayıpları ve kulağa bağlı denge bozuklukları konusunda evlere ziyaret ve seminerler ile bilgilendirmek2222431550.00
2 Sosyal sorumluluk projelerinde işitme tarama testleri yaparak işitme kaybı risk faktörlerini saptamak ve gerekli önlemleri almak.2222431550.00
3 Odyoloji alanı ve bu alana yakın disiplinlerde kongre, konferans, sempozyum, eğitim kurslarında yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine bilgilerini paylaşmak.2222431550.00
4 Kendisini ifade etme konusunda iletişim becerilerini kullanabilir2222431550.00
Alana Özgü Yetkinlik 123123 T %
1 Bireye işitme kaybı ya da denge bozukluğu tanısını koymak ve hastaya tedavi- rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapmak.55555530100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26262626262626--
İlişki Ağırlığı104105105102107103--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.