Türkçe

03060 SANAT VE KÜLTÜR YÖNETİMİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12123
1 Sanat yönetiminde temel alanları tanımlar.535442184.00
2 Ekonomi, işletme, hukuk ve pazarlama gibi alanları ayırt eder.434441976.00
3 Dünyada ve Türkiye'de kültürel ve sanatsal gelişmeleri referans alır.5555525100.00
4 Sanatın hukuki, ekonomik ve idari yönünü planlar.533441976.00
5 Sanat yönetimiyle ilgili kurumların yapılanma süreçlerini tanır5555525100.00
6 Edindiği bilgileri alan ve proje çalışmalarına yönelik sınıflandırır.445542288.00
7 Dünyada ve Türkiye'deki sanat yönetimine ilişkin gelişmeleri takip eder.5555525100.00
8 Sanatçı ve izleyici arasındaki iletişimi düzenler.443441976.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12123
1 Sahne ve gösteri sanatları organizasyonlarını denetler.353441976.00
2 Sanatsal üretimin yönetsel süreçlerini yapılandırır.5555525100.00
3 Sanat işletmelerinin iç işleyişini takip eder.553552392.00
4 Sanat ve sanat yönetimiyle ilgili kavram ve terimleri kullanır.5555525100.00
5 Ekonomi, işletme, hukuk ve pazarlama alanlarını kültür ve sanat organizasyonlarında kullanır.5555525100.00
6 Tiyatro, sinema, TV, vb. kültür ve eğlence alanlarındaki yönetsel etkinlikleri yapılandırır5555525100.00
7 Araştırma yöntemlerini ve tekniklerini sanat yönetimi alanına uygular.5555525100.00
8 Sanat yönetimi alanında projeler tasarlar.5555525100.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12123
1 Bireysel olarak takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirir353341872.00
2 Sanat yönetimine ilişkin temel sorunları analiz eder.5555525100.00
3 Sanat organizasyonlarında karşılaştığı sorunları bireysel inisiyatifle çözer5555525100.00
Öğrenme Yetkinliği 12123 T %
1 Yaşam boyu öğrenme düşüncesini benimser.5555525100.00
2 Kültür ve sanat değerlerini referans alır.5555525100.00
3 Kültür ve sanat alanındaki yenilikleri takip eder.5555525100.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12123 T %
1 Bilişim teknolojisini kullanır.355532184.00
2 İçinde yer aldığı organizasyona ve kuruma uyum sağlar455552496.00
3 Sanatçılar, kurumlar ve toplum arasındaki iletişimi tasarlar.454452288.00
Alana Özgü Yetkinlik 12123 T %
1 Mesleki alanda etik kuralları uygular.334441872.00
2 Sanat yönetimi alanında organizasyon yapar.334441872.00
3 Bir sanat organizasyonunda kurumlararası koordinasyonu oluşturur.454442184.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 282828282828--
İlişki Ağırlığı124128125129128--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.