Türkçe

12434 UYGULAMALI PSİKOLOJİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 12312345
1 Öğrenciler, bilimsel çalışmalar ve hipotezler için gerekli ölçütleri kavrar.0000000000.00
2 Araştırma tasarımı, veri toplama ve metodoloji bilgilerini sergilerler.0000000000.00
3 Öğrenciler, problemli davranışları önlemek, sağlıklı davranışları geliştirmek ve bireysel iyi-oluşu en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmış müdahale programlarının maliyetlerini ve faydalarını değerlendirmek için gereken bilgiye sahip olacaktır.0000000000.00
4 Öğrenciler, gerçek dünya ortamlarında araştırma ve uygulamanın etik yürütülmesinde kapsamlı bir temele sahip olacaklardır0000000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 12312345
1 Öğrenciler, sağlıklı çıktıların alınması ve sorunlu davranışların önlemesi ve/veya mevcut sorunları azaltmak için müdahale edilmesi ile ilgili temel konularda psikolojik araştırma yapmak için gereken nicel ve nitel yöntemleri kullanır.0000000000.00
2 Öğrenciler sosyal sorunları analiz etmek ve uygun müdahalaler tasarlamak için gereken beceriye sahip olacaktır.0000000000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 12312345
1 Öğrenciler ilgili araştırmaları (a) eleştirel düşünerek ve (b) bilimsel yazı üreterek değerlendireceklerdir.0000000000.00
Öğrenme Yetkinliği 12312345 T %
1 Öğrenciler, uygulamalı psikoloji alanındaki teorik bilgilerini, toplumlardaki çeşitli gelişim sorunları, psikopatolojik davranışları ve suç davranışları hakkındaki bilgilerle bütünleştireceklerdir.0000000000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 12312345 T %
1 Öğrenciler, etkili uygulama ile ilgili kişilerarası iletişim ve sunum becerilerini uygulayacaklardır.0000000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 12312345 T %
1 Öğrenciler, uygulamalı psikoloji ve özellikle kriminoloji ve gelişim alanlarındaki çeşitli teorilerde ileri seviyede yetkinlik sergileyecektir.0000000000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 10--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.