Türkçe

12145 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123456
1 Halkla ilişkiler alanında yeterli altyapıya sahiptir.44443414443672.00
2 Halkla ilişkiler ve iletişim bilimi alanında kuramsal bilgiye sahiptir.44454345333978.00
3 Karmaşık iletişim problemlerini saptar.13035331332550.00
4 İletişim problemlerine ilişkin çözümler bulur.13035331332550.00
5 İletişim problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü aktarımlar yapar.33333353333264.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123456
1 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar.33335334333366.00
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.33255443443774.00
3 Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.44444443433876.00
4 İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer.44444443423774.00
5 Kitle iletişim araçlarının özelliklerini bilir ve bunlardan etkin bir şekilde yararlanır.44454444413876.00
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.44444444433978.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123456
1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.33333333333060.00
2 Başladığı bir işi tamamlar, karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir.33333333333060.00
3 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.33333333333060.00
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.33333333333060.00
Öğrenme Yetkinliği 1234123456 T %
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kavrar.33315111112040.00
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.22255225212856.00
3 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.33355335323570.00
4 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.23355322202754.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123456 T %
1 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.22222252252652.00
2 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.22222052232244.00
3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje ve etkinlikler düzenler.23333333332958.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234123456 T %
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.22521111101632.00
2 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık bilincine sahip olur.33531111112040.00
3 İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur.23531103132244.00
4 Alanında her türlü proje geliştirme ve uygulama bilgisine sahip olur.33333333333060.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 2626262426262525262624--
İlişki Ağırlığı73808089917177757266--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.