Türkçe

12940 TELEVİZYON VE SİNEMA - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1234123456
1 Alanı ile ilgili konu başlıklarını ve alanının kapsamını bilir.000000000000.00
2 Alanıyla ilgili yapılmış ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları bilir.000000000000.00
3 Alanı hakkında derinlemesine literatür bilgisine sahip olur.000000000000.00
4 Alanıyla ilgili terimler ve kuramlar hakkında bilgi edinir.000000000000.00
5 Alanıyla ilgili güncel konuları bilir ve akademik bakış açısı ile bunları analiz eder.000000000000.00
6 Alanı ile ilişkili farklı bilim dalları hakkında bilgi sahibi olur.000000000000.00
7 Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır000000000000.00
8 Alanına özgün bir konunun araştırmasını, değerlendirmesini ve uygulamasını yapar000000000000.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1234123456
1 Alanındaki akademik çalışmalarla akademik bakış açısı kazanır. Bu bakış açısı ile güncel konulara dair yorumlar ve çözümler üretir.000000000000.00
2 Alanındaki kuramsal bilgileri değerlendirir ve bu bilgileri uygular. Çok yönlü bakış açısı ile yaratıcı projeler üretir.000000000000.00
3 Disiplinler arası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler ve yöntemler oluşturur.000000000000.00
4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.000000000000.00
5 Kamuoyunu ve hedef kitleyi tanıma ve anlama alanında araştırmayı etkin kullanır.000000000000.00
6 Toplumsal hassasiyetleri ve trendleri yakından takip eder.000000000000.00
7 Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır000000000000.00
8 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir %98.00000000000000.00
9 Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar000000000000.00
10 Bilimsel araştırma metod ve yöntemlerini ileri düzeyde özgün çalışmalarında kullanır.000000000000.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1234123456
1 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir %98.00000000000000.00
2 Alanı ile ilgili yapılan etkinliklerle ilgili projeler ve değerlendirme raporları üretir.000000000000.00
3 Bir radyo, televizyon ya da sinema projesini proje aşamasından uygulama aşamasına kadar yürütür.000000000000.00
4 İletişim alanında ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde en az bir makale yayınlar.000000000000.00
Öğrenme Yetkinliği 1234123456 T %
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi, beceri, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarım becerisinin tüm yönlerine hakimdir.000000000000.00
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.000000000000.00
3 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.000000000000.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1234123456 T %
1 Etkin biçimde sunum tekniklerini kullanır.000000000000.00
2 Çeşitli sunum materyalleri ile sunumunu destekler.000000000000.00
3 Hedef kitleyi anlama ve ikna etmede iletişim biçimlerini etkin kullanır.000000000000.00
4 Hedef kitleyle olumlu iletişim ortamları yaratır ve empati geliştirir.000000000000.00
5 Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.000000000000.00
6 Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar000000000000.00
7 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.000000000000.00
Alana Özgü Yetkinlik 1234123456 T %
1 Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır.000000000000.00
2 Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır.000000000000.00
3 Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.000000000000.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 35--
İlişki Ağırlığı--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.