Türkçe

12250 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

İAÜ'DE KULLANILAN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Kurul Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
  • Proje Değerlendirme

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PROGRAMINDA KULLANILAN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav

SINAVLAR


PSİKOLOJİ ÖĞRETİMİ programı müfredatındaki her ders ünitesinden beklenen öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencilerin başarıları, dönem içi etkinliklerin değerlendirilmesi ve her yarıyıl sonunda yapılan final sınavı ile değerlendirilir

Dönem içi faaliyetlerin değerlendirilmesi, Yönetmelikte tanımlanan tüm lisans programlarındaki tüm ders birimleri için zorunlu değerlendirme yöntemleri olarak minimum sayıda ara sınav, bir ödev ve bir kısa sınavı (quiz) içerir. Programlar, eğitim amaç ve hedeflerini sağlamak için program ve ders ünitesi seviyelerinde kazanımların başarılarını ölçme ihtiyaçlarına bağlı olarak dönem içi faaliyetler için daha fazla değerlendirme yöntemi tanımlamaya teşvik edilmektedir. Her ders birimi için kullanılan değerlendirme yöntemlerinin niteliği ve sayısı, final notlarına katkılarıyla birlikte ders tanımları bölümlerinde “Ölçme ve Notlandırma” başlığı altında verilmiştir. Bu düzenlemeler, her dönem başında önceden duyurulmakta ve bu web sitesinde yer alan ders açıklamaları bölümlerinde yayınlanmaktadır.

Ara sınav ve final sınavları Üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih, yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencilerin yarıyıl sonu notu; ara sınav, ödev değerlendirme, kısa sınavlar, yarıyıl sonu sınavları ve varsa diğer değerlendirme sonuçlarına göre öğrencilerin ders faaliyetlerine devam durumlarına uygunlukları dikkate alınarak öğretim elemanları tarafından verilir. .

Dönem içi etkinliklerin değerlendirme notlarının final notuna katkısı Yönetmelikte tanımlanan tüm lisans programlarında yer alan tüm ders birimleri için %50'den fazla ve %30'dan az olamaz.

Yüksek lisans tezlerinin değerlendirilmesi Senato tarafından belirlenen prosedürlerle yapılır ve Geçme (P) veya Başarısız (F) notları ile değerlendirilir.

NOTLAR

er ders birimi için tanımlanan her değerlendirme (dönem içi ve final) için öğrencinin başarısı öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirmeler 100 puan üzerinden yapılır ve Senato tarafından belirlenen ilkeler ile sınıfın standart sapması ve sınıfın not ortalaması dikkate alınarak bağıl değerlendirme yöntemi ile kullanılarak yarıyıl sonunda harf notlarına dönüştürülür.
100 ve 4.00 puanlık ölçeklerden harf notları ve karşılıkları ile bunların AKTS Kredisine dönüştürülmesi aşağıda gösterilmiştir:

 

FARKLI ÖLÇEKLERDE YEREL NOTLARIN İAÜ'DE KULLANILAN AKTS KREDİLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

4'lük sistem

100'lük sistem

IAU

AKTS

4,00

3,51

100

90

AA

A

3,50

3,01

89

85

BA

B

3,00

2,51

84

80

BB

B

2,50

2,01

79

75

CB

C

2,00

1,51

74

70

CC

C

1,50

1,01

69

60

DC

D

1,00

0,51

59

50

DD

E

0,50

0,01

49

40

FD

F-FX

0,00

0,00

39

0

FF

F-FX

 

Lütfen ayrıca Avrupa'da sık kullanılan notların dönüştürülmesi ve üniversitemizde kullanılan AKTS Kredisi Eşdeğerleri tablosuna bakınız.

CONVERTION OF ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY'S GRADES TO ECTS GRADES

IAU Notu

AKTS Notu

AA

A

BA

BB

B

CB

CC

C

DC

D

DD

D

FD

FX

FF

F

 

CONVERTION OF ECTS GRADES TO ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY'S GRADES

AKTS Notu

IAU Notu

A

AA

B

BA

C

CB

D

DC

E

DD

FX

FD

F

FF

 

Ayrıca harf notları;
1) (I) Eksik; Öğretim elemanı tarafından bir yarıyıl / yıl içinde başarılı olan ancak hastalık gibi geçerli nedenlerle bazı ders koşullarını yerine getiremeyen öğrencilere verilir. 'I' notu alan bir öğrenci, notlarını Öğrenci İşleri Ofisine aldıktan sonra on beş gün içinde eksiklerini tamamlamalı ve geçer not almalıdır. Eksikliklerini tamamlayamayan öğrencinin notu 'FF' olarak değişir. Kabul edilebilir bir mazereti olan ve fakülte / yüksekokul yönetim kurulu tarafından çok uzun sürmesi kabul edilen 'Ben' notuna sahip bir öğrenci, bir sonraki kaydın en fazla dörtte birine kadar uzatma hakkına sahip olacaktır. Bir "I" notu, kayıtlarda kaldığı sürece "FF" notu olarak değerlendirilecektir.
2) (NA) Devam etmeme; başvuru veya devam ile ilgili şartları yerine getirmeyen öğrencilere verilir. Bu not, dönem genel not ortalamasının ve genel akademik başarının hesaplanmasında FF notu olarak işlenecektir.
3) (P) Geçme notu; kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
4) (F) Başarısız notu; kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
5) (M) Muafiyet notu; Muaf olunacak dersler için muafiyet sınavı sonucunda verilir.
6) (T) Transfer notu; Dersten muaf tutulan öğrencilere yatay geçiş yolu ile verilir.
7) (W) Dersten çekilme notu; normal ders ekleme ve bırakma süresinin bitiminden sonra, öğrencinin ders programında yer alan dersler, yarıyılın / yılın ilk dokuz haftası içinde, öğrencinin dersten vazgeçme isteği ve görevli öğretim üyesinin onayı ile verilir. Tabii ki. Öğrenciler, tekrarlamak zorunda oldukları derslerden, daha önce girmiş oldukları GNO'su Ws ve en normal ders yüküne sahip derslerden normal ders yükünün en fazla 1 / 3'ünden çekilebilir. Bir öğrenciye, danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle, tüm lisansüstü eğitimler için en fazla iki ders dahil olmak üzere bir seferde en fazla bir dersten çekilme izni verilebilir.
8) (E) Değerlendirme notu; Değerlendirme süreci olmayan dersler için not girilir. Öğrencinin sınıfa başvurusu sırasında belirtilir ve bir öğretim üyesi dersi değerlendirene kadar kalır. Final sınavlarının sonunda öğretim elemanı tarafından “E” notu diğer notlardan birine dönüştürülecektir. Bu not ortalamaya dahil değildir. (2) Lisansüstü programlarda öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için o dersten dönem notu olarak AA, BA, BB, CB ve CC notlarının alınması gerekir. Ancak, sanat programlarında doktor / yeterlilik okuyan bir öğrencinin başarılı olabilmesi için bir dersten en az CB notu alması gerekir.

Lisansüstü programlarda okuyan öğrencilerin bir dersten başarılı olabilmesi için o dersten dönem notu olarak AA, BA, BB, CB ve CC notlarının alınması gerekir. Ancak, sanat programlarında doktora / yeterlilik okuyan bir öğrencinin başarılı olabilmesi için bir dersten en az CB notu alması gerekir.

DERS TEKRARI

Yüksek lisans öğrencileri FF, FD, DD, DC notlu dersleri; doktora öğrencileri FF, FD, DD, DC, CC ve F notlu dersleri tekrar ederler. Tekrarlanacak derslerin seçmeli ders olması durumunda öğrenciler bölüm seçmeli dersleri yerine bölüm başkanlığınca uygun görülen diğer dersleri alabilirler. Bu tür öğrenciler daha önce başarısız oldukları seçmeli derslerden veya derslerden sorumlu tutulamazlar.

NOT ORTALAMASI

Herhangi bir yarıyıldaki Not Ortalaması, öğrencinin her dönem aldığı katsayı çarpımlarının toplamıdır. Öğrenciler, o dersten bir son ders notu ile birlikte ders kredilerini, kredi toplamını bölerek alırlar. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki hane olarak gösterilir.
Kümülatif Genel Not Ortalaması, öğrencinin lisansüstü programın başlangıcından sonuna kadar aldığı tüm dersler dikkate alınarak hesaplanır.

GRADUATION AND DIPLOMAS

Bir öğrencinin yüksek lisans programına yönelik mezuniyet tezinin tüm koşullarını başarıyla tamamlayan öğrenciler için, enstitüye teslim edilmiş aşağıdaki bilgi ve belgelerin ibraz edilmesi ve tamamlanması gerekmektedir:
a) Tez veya proje çalışma raporunun altı nüshası, kopyalanarak ciltlenir,
b) Yükseköğretim Kurulunca yapılan talep, tez, tez tamamlanmış veri giriş formu ve bilgileri içeren bir CD'ye özet rapor,
c) Enstitü raporunda istenen tez veya proje çalışmasına ilişkin Türkçe ve yabancı dillerde yazılmış özetleri içeren CD,
d) Dönem proje çalışması veya sanatta yeterlik ve savunma sınavı tutanağı ile ilgili sınav raporu.

İlgili tüm belge ve bilgiler enstitüye ulaştıktan sonra öğrencinin dosyası enstitü yönetim kurulu tarafından incelenir. Mezuniyet için tüm şartları tamamlayan öğrencinin mezuniyetinin yerine getirilmesine karar verilecektir. Mezun olduktan sonra öğrencilere bölüme göre Bölümün resmi adı ve tescil edilen mülk ile yüksek lisans diploması verilir.

Diploma üzerinde, eğitim bölümü veya onaylanmış program öğrencinin çalıştığı adı ve Bölümün adı belirtilir. Enstitü müdürü ve Başkanın imzası da yazılır.

EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.