PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir. |
   2 |
Rölöve, restitüsyon önerisi ve restorasyon projeleri üretirken tanımı iyi yapar.Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar. |
   3 |
Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslekdaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder. |
   4 |
İnterdisiplin bir çalışma yapar.Mesleklerarası dayanışmaya önem verir. |
   5 |
Restorasyon raporlarını yazar. |
   6 |
Bina cephelerini okuma yeteneği gelişmiştir. |
   7 |
Tasarımın temel prensipleri sayılan bütünlük çeşitlilik, çizgi, şekil . doku, renk ve benzeri tasarım çalışmalarını öğrenir. |
   8 |
İki boyutlu kompozisyonlar üretmeyi sağlar. Yaratıcılığı teşvik eder. tasarım kavramlarını uygulamayı öğrenir. |
   8 |
|
   8 |
|
   9 |
Rölöve ölçümü yapar. |
   10 |
Restitüsyon önerisini hazırlar. |
   11 |
Restorasyon / rekonstrüksiyon projesi hazırlar. |
   12 |
''Mimari Restorasyon''alanındaki bilgilerini rapor haline getirir. |
   13 |
Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir. |
   14 |
Koruma Kurullaarındaki projeleri sonuçlandırır. |
   14 |
|
   14 |
|
   14 |
|
   14 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Yabancı dil bilir. |
   2 |
Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim , yönetim yazılımlarını kullanır. |
   3 |
Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir. |
   4 |
İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir. |
   5 |
Yüksek zorluktaki bezemeli yüzeylerin projelerini hazırlamada sabır gösterir. |
   6 |
Projeleri oluşturmada hüner sahibidir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   7 |
Ölçümleri pafta haline getirir. |
   8 |
Somut , tatbikat detaylarını içeren projeler hazırlar. |
   9 |
Malzeme tanımını, analizini yapar. |
   10 |
Sahada projeleri tatbik eder. |
   11 |
Ofis hizmetlerini çekip çevirir. |
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
   11 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Grup halinde çalışma becerisini geliştirir. |
   2 |
İnterdisiplin çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar. |
   3 |
Bürokratik sorunları çözmek için çalışır. |
   4 |
Proje süreçleri içinde yer alır. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir. |
   2 |
Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir. |
   3 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir. |
   4 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Belge Sunma
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Hedef kitlesini tanımlar.Hedef kitle ile ilişki kurar. |
   2 |
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır. |
   3 |
En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslekdaşları ile iletişim kurar. |
   4 |
Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler. |
   5 |
Grup çalışması gerçekleştirir. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Mimari Restorasyon alanında, uygulamayı ilke ve projelere uygun olarak başarıyla yürütür. |
   2 |
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
   3 |
Çevresel bilince sahiptir. |
   4 |
Iş güvenliği ve işçi sağlığına uyar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
|