Türkçe

10291 MİMARİ RESTORASYON -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir.
   2 Rölöve, restitüsyon önerisi ve restorasyon projeleri üretirken tanımı iyi yapar.Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar.
   3 Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslekdaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder.
   4 İnterdisiplin bir çalışma yapar.Mesleklerarası dayanışmaya önem verir.
   5 Restorasyon raporlarını yazar.
   6 Bina cephelerini okuma yeteneği gelişmiştir.
   7 Tasarımın temel prensipleri sayılan bütünlük çeşitlilik, çizgi, şekil . doku, renk ve benzeri tasarım çalışmalarını öğrenir.
   8 İki boyutlu kompozisyonlar üretmeyi sağlar. Yaratıcılığı teşvik eder. tasarım kavramlarını uygulamayı öğrenir.
   9 Rölöve ölçümü yapar.
   10 Restitüsyon önerisini hazırlar.
   11 Restorasyon / rekonstrüksiyon projesi hazırlar.
   12 ''Mimari Restorasyon''alanındaki bilgilerini rapor haline getirir.
   13 Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir.
   14 Koruma Kurullaarındaki projeleri sonuçlandırır.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yabancı dil bilir.
   2 Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim , yönetim yazılımlarını kullanır.
   3 Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir.
   4 İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir.
   5 Yüksek zorluktaki bezemeli yüzeylerin projelerini hazırlamada sabır gösterir.
   6 Projeleri oluşturmada hüner sahibidir.
   7 Ölçümleri pafta haline getirir.
   8 Somut , tatbikat detaylarını içeren projeler hazırlar.
   9 Malzeme tanımını, analizini yapar.
   10 Sahada projeleri tatbik eder.
   11 Ofis hizmetlerini çekip çevirir.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Grup halinde çalışma becerisini geliştirir.
   2 İnterdisiplin çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar.
   3 Bürokratik sorunları çözmek için çalışır.
   4 Proje süreçleri içinde yer alır.
  • Arazi Çalışması
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir.
   2 Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir.
   3 Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir.
   4 Teknolojik gelişmeleri takip eder.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Belge Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Hedef kitlesini tanımlar.Hedef kitle ile ilişki kurar.
   2 Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır.
   3 En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslekdaşları ile iletişim kurar.
   4 Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler.
   5 Grup çalışması gerçekleştirir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Mimari Restorasyon alanında, uygulamayı ilke ve projelere uygun olarak başarıyla yürütür.
   2 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
   3 Çevresel bilince sahiptir.
   4 Iş güvenliği ve işçi sağlığına uyar.
  • Arazi Çalışması
  • Laboratuar
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.