Türkçe

13130 KENTSEL YENİLEME - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Kentsel Yenilemenin kavamsal ve kuramsal içeriğine hakim olur.
   2 Kentsel Yenilemenin tarihsel gelişme sürecine vakıf olur ve yenileme dinamiklerini izleyebilir.
   3 Kentsel Yenileme bileşenlerinin birbirleri ile ilşkilerini algılar.
   4 Şehir Planlama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
   5 Planlama ve Yenileme mevzuatına hakim olur.
   6 Sürdürülebilirlik ve gerekleri konusunda bilgi sahibi olur.
   7 Bütüncül planlama yaklaşımını özümser.
   8 Kamu yararı olgusunu anlamlandırır.
   9 Sosyal araştırmaların gerekliliği ve yürütülmesindeki hassasiyetler konusunda bilgi sahibi olur.
   10 Toplumsal katılım olgusunu özümser.
   11 İşlev, Estetik ve Tasarım olgularını kavrar ve ilişkilendirir.
  • Ders
  • Arazi Çalışması
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Kentsel Yenilemeden etkilenecek paydaşların uzlaşma zemininin sağlanması konusunda yöntem geliştirebilir.
   2 Toplumsal barış ve adaleti sağlayabilcek yöntemler üretebilir.
   3 Sağlıklı bir kentsel gelişme için kent-çevre, çevre-insan ilişkilerini kurgulayabilir.
   4 Çok bileşenli ve çok katmanlı bir süreç olan Kentsel Yenileme sürecini bir bütün olarak görebilir, mesleki formasyonu uygunsa organize edebilir.
   5 Toplumla iletişim kurma becerileri kazanır.
   6 Tarafların beklenti ve taleplerini belirleme becerisi kazanır.
   7 Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip çalışması yapabilir.
   8 Planlama ve uygulama aşamalarındaki yasal ve idari süreçleri organize edebilir.
   9 Yerel koşullara özgü uygulama araçları geliştirebilir.
      KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
         1 Ekip içinde üzerine düşen sorumlulukları yerine getirebilir.
          Öğrenme Yetkinliği
             1 Kentsel Yenileme alanında Dünyada süregelen gelişmeleri, yeni kuram ve uygulama yöntemlerini takip edebilir.
              İletişim ve Sosyal Yetkinlik
                 1 Tüm toplum kesimleri ve taraflarla iletişim kurabilir ve uzlaştırıcı bir kimlik edinir.
                  Alana Özgü Yetkinlik
                     1 Kamu yararını gözetir.
                     2 Ülkenin milli çıkarları, doğal, maddi ve toplumsal serveti menfaatine çalışır.
                     3 Sürdürülebilirlik olgusunu meslek yaşantısının merkezine alır.
                      EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.