Türkçe

10280 RADYO ve TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İletişim Bilimi konularında yeterli altyapıya sahip olur.
   2 İletişim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
   3 İletişim problemlerinin çözümüne yönelik uygun analitik yöntemleri, modelleme tekniklerini seçer ve uygular
   4 İletişim alanındaki problemleri saptar.
   5 Bu alandaki olayların kapsadığı olguların arasında neden sonuç ilişkilerini kurar.
   6 İletişim problemlerinin çözümüne yönelik uygun analitik yöntemleri, modelleme tekniklerini seçer ve uygular
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
   2 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır,
   3 Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır.
   4 İletişim ve medya konularında faaliyet göstermek ve karar almak açılarından bir takım oyuncusu olarak hareket eder.
   5 İletişim alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı kullanır.
   6 Bölümle ilgili tüm araç ve gereçleri kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır.
   2 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir
   3 Başladığı bir işi tamamlar ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
   2 Zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir.
   3 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
   4 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
   2 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
   3 Alanındaki güncel bilgileri takip eder.
   4 Kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Ders
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
   2 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
   3 Sosyal güvenlik hakları, çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinç sahibidir.
   4 Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir
   5 Radyo ve Televizyon programcılığı konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerden ilham alır.
   6 İlgili konuları geliştirir ve gerektiğinde uygular.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.