Türkçe

10181 BASIM ve YAYIN TEKNOLOJİLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Basım sektörüne yönelik tüm basılı yayınların (gazete, dergi, afiş, kitap v.s.) oluşturulma bilgisine sahiptir.
   2 Baskı öncesi işelmlerinin gerçekletirildiği, masaüstü yayıncılık hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
   3 Tasarım, estetik ve iletişim kavramlarını tanır.
   4 Baskı işlemlerinin gerçekleştirildiği tüm departmanlar hakkında kuramsal bilgilye sahiptir.
   5 Baskı çeşitleri hakkında kuramsal bilgilye sahiptir.
   6 Baskı sonrası işlemlerin gerçekleştirildiği tüm departmanlar hakkında bilgiye sahiptir.
   7 Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
   8 Bilgisayar destekli ambalaj tasarım programlarını tanır.
   9 Baskı sistemlerinde kullanılan malzemeleri tanır.
   10 Baskı sonrasında kullanılan malzemeleri tanır.
   11 Görsel ileitşimin parçası olan fotoğraf malzemelerini ve makinelerini tanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Görsel ileitşimde kullanılan afiş, dergi gibi yazılı yayınların estetik görüşüne sahiptir.
   2 Bilişsel ve yetenek koordiatörlüğünde proje tasarlar.
   3 Tasarım unsurları arasındaki ilişkileri algılar.
   4 Sayfa düzlemi üzerinde detayları algılar.
   5 Bir işin; baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası işlemlerini planlar.
   6 Yazılı materyalleri oluşturabilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
   7 Yazılı materyallerin, tasarım çalışmalarını yorumlar.
   8 Yazılı materyallerin, tasarım çalışmalarını yapma becerisine sahiptir.
   9 Tasarım çalışmaları yapılmış olan materyallerin baskı işlemlerini tanımlar.
   10 Baskı çalışmaları yapılmış olan materyallerin baskı sonrası işlemlerini tanımlar.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Basım sektörüne hizmet eden reklam ajansları veya grafik tasarım bürolarında tasarım hizmeti verir.
   2 Basım sektöründe, tüm baskı çeşitlerinde baskı aşamasında makine operatörlüğü yapar.
   3 Basım sektöründe, maliyet departmalarında çalışır.
   4 Basım sektöründe, kalite kontrol departmanlarında proses sorumlusu olarak çalışır.
   5 Basım sektöründe üretim sorumlusu olarak çalışır.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Görsel iletişime hizmet eden tüm basılı materyallerin tasarımlarını oluşturur.
   2 Çoğaltılacak bir işin; baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası maaliyetini hasaplar.
   3 Bilgisayar kullanabilme gücünü, gelişen teknolojiye paralel olarak sürekli geliştirir.
   4 Masaüstü yayıncılıkta kullınılan tasarım programlarını kullanır.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Görsel ileitşimde kullanılan yazılı materyallerin üretimi sağlanan tüm departmanlarına uyum sağlar.
   2 Üretim sırasında, departmanlarda çalışan tüm bireyler arasında sağlıklı iletişim kurar.
   3 Çağdaş ve modern toplumda, sosyal olarak uyum sağlar.
   4 Baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası ile ilgili konularda düşüncelerini ilgili kişilere ifade eder.
   5 Güne uygun sosyal aktiviteler kazanır.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Baskı öncesi kullanılan masaüstü yayıncılık prgramlarını, estetik ve tasarım çerçevesindeki kriterlerde uygulayabilme becerisine sahiptir.
   2 Basım sektöründeki tüm basılı materyallerin renk, biçim, öğe, ölçü gibi tasarım unsurları arasında dengeyi kurabilme becerisine sahiptir.
   3 Baskı aşamasında çıkan sorunlu baskıyı kavrayabilme becerisine sahiptir.
   4 Toplum ve yasalar çerçevesindeki ahlak ve etik sınırları içinde hareket edebilme olgunluğuna sahiptir.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.