Türkçe

10060 ÇOCUK GELİŞİMİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar.
   2 Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
   3 Okul öncesi eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.
   4 Okul öncesi eğitim etkinliklerini uygulamada ihtiyaç duyulan bilgiyi kazanır.
   5 Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
   6 Alanı ile ilgili temel kavramları ve araç gereçleri bilir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Çocukların, yaş ve gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuklar arasında gelişim farklılığını ayırt eder.
   2 Okul öncesi eğitim programlarını planlama ve uygulama becerisine sahiptir.
   3 Eğitim programlarında yer alan etkinliklerde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
   4 Çocukların yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun öğretim materyali geliştirir.
   5 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Öğrenciler, toplumsal sorumluluk bilinci ile içinde bulunduğu çevrenin sosyal ve kültürel özelliklerine uygun sosyal sorumluluk projelerinde etkin rol alır.
   2 Çocuğun eğitiminde sorumluluk alır.
   3 Aile katılım çalışmalarında etkin rol alır
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık tutum ve tavır geliştirir.
   2 Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
   3 Kendi çalışmalarını ve başkalarının çalışmalarını objektif olarak değerlendirebilme becerisi kazanır.
  • Okuma
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
   2 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
   3 Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
  • Ders
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerileri geliştirir.
   2 Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
   3 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.