Türkçe

10051 SAÇ BAKIMI ve GÜZELLİK HİZMETLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Cilt türlerini tanır, cilt analizi yapar.
   2 Cilt hastalıklarını tanır ve tanımlar.
   3 Saç ve saçlı deri hastalıklarını tanır.
   4 Vücut anatomisi ve fizyolojisi hakkında yeterli teknik bilgiye sahiptir.
   5 Masaj çeşitlerini ve tekniklerini bilir.
   6 Tırnağın yapısını bilir ve tırnak hastalıklarını tanır.
   7 Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder.
   8 Sektörde liderlik konumunda olan firmalar ve odarla iletişim halindedir.
   9 Saç bakımı ve güzellik alanın da yenilikleri takip eder.
   10 Yeni çıkan ürün ve uygulamalar konusunda bilgi sahibidir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Cilt bakım salonlarında cilt bakım cihazları kullanarak bakım yapar.
   2 Kuaför salonlarında gerekli cihazları bilinçli olaraka kullanır
   3 Sektörde piyasaya yeni çıkan cihaz ve ürünleri rahatlıkla kullanır.
   4 Cilt bakım salonlarında, kuaför salonlarında görev ve sorumluluk alır.
   5 Kuaför salonlarında saç analizi yaparak, saç tasarımı ve her türlü saç uygulamalarını yapar.
   6 Masaj salonlarında tekniğine uygun masaj manipülasyonlarını, makyaj çeşitlerini uygular.
   7 Epilasyon,ve vücut bakım uygulamalarını yapar, bunlarla ilgili alet araç-gereçleri ve her türlü donanımı kullanır.
   8 Güzellik salonlarında makyaj çeşitlerini ve makyaj tekniklerini uygular.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
   2 Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır.
   3 Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar.
   4 Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Kendi kendine saç tasarım yapar.
   2 Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder.
   3 Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip eder ve yaşam boyu kendini yeniler.
   4 Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Hizmet sektöründe,çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurar ve sosyal yetkinliğe sahip olur.
   2 Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
   3 Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder.
   4 Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir.
   2 Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir.
   3 Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir.
   4 Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.