Türkçe

10040 BÜRO YÖNETİMİ ve YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Temel düzeyde ofis yönetimiyle ilgili bilgi sahibi olur.
   2 Yönetici asistanının görev ve sorumluluklarını uygular.
   3 Kurum içi ve dışı bilgi-belge akışını takip eder.
   4 İşçi ve işveren ilişkileri, sosyal haklar ve ödevler hakkında bilgi sahibi olur.
   5 Mesleki yazışma tekniklerini uygular.
   6 Protokol kurallarını örgütte uygulama becerisine sahip olur.
   7 Mesleki etik bilgisine sahip olur.
   8 Dosyalama ve arşivleme tekniklerini uygular.
  • Ders
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
  • Proje Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Büro yönetimi ile ilgili bilgileri analiz eder.
   2 Etkili bir şekilde kişiler arası ve örgütsel iletişim kurar.
   3 Protokol kurallarını uygular.
   4 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
   5 Departmanlar arası toplantı organizasyonu yapar.
   6 Bilgisayar ortamında, matematiksel-mantıksal işlemleri yapar.
   7 10 parmak seri yazı yazar.
   8 Resmi yazıları bilgisayar ortamında hazırlar.
   9 Ön muhasebe işlemlerini yapar.
  • Ders
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Proje Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları en iyi şekilde yerine getirir.
   2 Örgütte karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
   3 Örgütsel faaliyetlerde zamanı etkili şekilde kullanır.
   4 Başarılı bir şekilde toplantı organizasyonu yapar.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
  • Proje Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 Sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
   2 Kendisine verilen yetki çerçevesinde inisiyatif kullanır.
   3 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Tez Sunma
  • Proje Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 İyi düzeyde yabancı dil konuşur.
   2 Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
  • Ders
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Proje Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Büro makineleri etkili bir şekilde kullanır.
   2 10 parmak seri yazı yazar.
   3 Kurumunu ve yöneticisini temsil eder.
   4 Resmi yazışmaları yürütür.
   5 Dosyalama ve arşivleme becerilerine sahiptir.
   6 İyi düzeyde yabancı dil konuşur.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Tez Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.