Türkçe

10032 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar.
   2 Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
   3 Donanım ve özellikle yazılım alanlarında tüm güncel teknolojileri bilir.
   4 Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
   5 Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
   6 Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
   7 Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
   2 Yazılım kurulum ve test işlemlerini yapar.
   3 Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
   4 Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
   5 Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
   6 Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
   2 Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
   3 Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
   2 Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
  • Ders
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Sosyal Faaliyet
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
   2 Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
   3 Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
  • Okuma
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.