Türkçe

50160 PATOLOJİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Patoloji Laboratuvar Teknikleri Programı, alanında temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
   2 Patoloji Laboratuvar Teknikleri Programı, alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma bilgisine sahiptir.
   3 Görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik
   4 Basit aksaklıkları giderebilecek bilgidedir.
   5 İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri doku-hücre düzeyinde analiz edebilme ve hastalıklarla ilişkilendirebilme
   6 Uygulamalarda karşılaştığı problemlere çözüm üretebilir.
   7 Çalışma gruplarında sorumluluk alabilir veya bireysel çalışabilme becerisine sahiptir.
   8 Öncelikli hekim olmak üzere, hastalar, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleriyle etkili iletişim kurabilmede yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirme becerisi
   2 Patoloji alanında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
   3 Alanı ile ilgili uygulamalarda gerekli yöntem ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilir.
   4 Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanır.
   5 Kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
   6 Laboratuvara gelen örneklerin alınması ve gerekli şekilde saklanmasını sağlama becerisi kazanır.
   7 Teşhise yönelik gereksinimi olan verilere ilişkin yöntemleri etkin bir şekilde kullanabilir.
   8 Bulguları doğru bir şekilde elde edebilir, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak.
   2 Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirme becerisi kazanır.
   3 Basit aksaklıkları giderebilecek bilgidedir.
   4 Patoloji ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
Öğrenme Yetkinliği
   1 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
   2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
   3 Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
   4 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
   2 Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurmak.
   3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
   4 Patoloji alanına özel temel düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Yerinde Uygulama
  • Sözlü Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Patoloji laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
   2 Analiz çözeltilerini hazırlar.
   3 Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapar, preparatları hazırlar, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
   4 Patoloji laboratuvarındaki araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
  • Ders
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.