Türkçe

50140 ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Elektronörofizyoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
   2 Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları yapabilir.
   3 Hastayı monitörize edip, hasta-tekniker, tekniker-doktor iletişimini sağlayabilir.
   4 İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
   5 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
   6 Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel sağlık bilgisine kuramsal düzeyde sahiptir.
   7 Elektronörofizyoloji ile ilgili bu bilgiyi mantıksal ve etiğe uygun bir çerçevede değerlendirir ve uygulayabilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak gözetiminde bulunduğu uzman doktor ile ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
   2 Uzman doktor ile uyumlu bir şekilde çalışarak acil ve öngörülemeyen durumlarda yetkin davranabilir.
   3 Elektronörofizyoloji ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
   4 Elektroensefalograf, Elektromiyograf, Polisomnograf ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
   5 Elektroensefalografi (EEG), Elektromiyografi (RMG), ve Polisomnografi (PSG) cihazlarını en iyi düzeyde tanıyıp kullanabilen profesyonel bireyler yetiştirilir.
  • Ders
    KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
    Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
       1 Ekipten bağımsız değil ekibi ile uyumlu çalışabilme yetisine sahiptir.
       2 Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
    • Ders
    • Laboratuar
      Öğrenme Yetkinliği
         1 Elektronörofizyoloji ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
         2 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
      • Ders
      • Proje Hazırlama
        İletişim ve Sosyal Yetkinlik
           1 Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
           2 Uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında hasta ile uzman doktor arasındaki iletişimi sağlar.
        • Seminer
          Alana Özgü Yetkinlik
             1 Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları tekniğine uygun yapabilir, hasta-doktor iletişimini sağlayabilir.
          • Staj
            EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.