Türkçe

06030 İŞLETME -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İşletmenin temel kavramlarını tanımlar.
   2 Örgütsel davranışın temel kavramları arasında ilişki kurar.
   3 Yönetim düşüncesinin gelişim sürecini açıklar.
   4 Klasik yönetim düşüncesinin günümüzdeki geçerliliğini açıklar
   5 Örgütsel davranış yöntemlerini kullanarak örgütün etkinliğini ve verimliliğini artırmayı bilir.
   6 Örgütsel bağlılıkla verimlilik arasındaki ilişkiyi açıklar.
   7 Örgütlerin geleceği ile karar verme arasındaki ilişkiyi açıklar
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Örgüt kültürünün oluşumunda yöneticilerin rolünü açıklar.
   2 İşverenlerin, yöneticilerin ve çalışanların örgütsel kültür değişmelerini engellemelerinin nedenlerini sıralar
   3 Çalışanların örgütsel bağlılıklarının nasıl yükseltileceğini bilir.
   4 Açık sistemleri entropiden nasıl kurtarılacağını açıklar.
   5 Örgüt kültürünü oluşturmak için yaratıcı, yenilikçi ve analitik düşünme yeteneğini ve bilgilerini kullanır.
   6 Örgütsel açıdan doğru kararların alınmasında bilimsel yöntem ve teknolojilerini kullanır.
   7 Örgütsel politik davranışları ortadan kaldırmak için örnek davranır.
   8 Örgütlerin geleceği konusunda sağlıklı kararlar almak için çalışanlara danışır.
   9 Yeni bir kültürün yararlı olması için 5 ya da 10 yıl beklemesini bilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Örgüt içi faaliyetleri organize eder.
   2 Örgüt içi sorunları kısa sürede bilimsel yöntemlerle çözer.
   3 Örgütsel güç kaynaklarını sıralar.
   4 Uzmanlık gücünün örgütsel faaliyetlerdeki önemini açıklar.
   5 Örgütsel kültürün oluşumunda işveren, yönetici ve çalışanların rolünü açıklar.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
Öğrenme Yetkinliği
   1 Örgütlerde sağlıklı kararların nasıl verileceğini bilir..
   2 Örgütsel açıdan politik davranışların nasıl önleneceğini bilir.
   3 Örgütsel politik davranışların nedenlerini açıklar.
  • Ders
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Örgütlerde karar alırken diğer çalışanlarla sağlıklı iletişim kurar.
   2 Örgütsel sorunları sağlıklı kararlar alarak kısa zamanda çözer
   3 Uzmanlık gücünü kullanarak sağlıklı kararlar alır.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Örgütlerde iş ahlakına uygun örgütsel faaliyetler düzenler.
   2 Kurumun misyon ve vizyonu belirler.
   3 Örgüt kültürünün oluşumunda yaratıcı çalışanları destekler.
   4 Çalışanları örgüt kültürünün oluşumu konusunda bilinçlendirir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.