Türkçe

05040 GIDA MÜHENDİSLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 PÇ1. Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
   2 PÇ2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
   3 PÇ3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Staj
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 PÇ4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
   2 PÇ5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
   3 PÇ6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
   4 PÇ7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
   1 PÇ9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Gıda Mühendisliği uygulamalarında Kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 PÇ10. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 PÇ11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Teknik Gezi
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.