PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Öğrencileri gıda güvenliği alanında profesyonel deneyimlere hazırlar. |
   2 |
Gıda güvenliği alanında alanında özelleşerek gıda güvenliğinde ve Beslenme alanında uzmanlar ve bilim insanları yetiştirir. |
   3 |
Gıda güvenliğinde karmaşık problemlerini tanımlama ve cozme becerisi kazanır. |
   4 |
Matematik, fizik, kimya, organik/ inorganik bilgi teknolojisi, gıda mikrobiyolojisi ve gıda teknolojisinin metodolojik ve operasyonel bilgisine sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Edinilen bilgi ve becerileri gıda güvenliğinde yapılan araştırmalarda ve sanayii üretiminde karmaşık problemlerin çözümünde yeni fikirler geliştirmede kullanır. |
   6 |
Gıda güvenliğinin yöntemsel ve operasyonel unsurlarını gıda üretim, proses, depolama, ambalajlama ve kalite kontrolünde kullanır. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Gıda güvenliği yontemlerini gıda proses ve operasyonlarının tasarımına uygular. |
   2 |
Yeni gıda urunleri uretimi icin yenilikci prosesler gelistirir |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
Gıda güvenliği alanında uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
   4 |
Veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
   5 |
Gıda sanayiinde modern teknolojilere yönelik edinimlerini uygular. |
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Gıda güvenliği alanında profesyonel olarak çalışır. |
   2 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır. |
   3 |
Yazılı-sözlü iletişim ve data analizinde en son yeni teknikleri değerlendirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Kimya, fizik, ekonomi, gıda güvenliği mikrobiyolojisi, yöneticilik, beslenme ve toplum sağlığı gibi bir takım disiplinlere yönelik temel prensipleri ve teknikleri anlar. |
   2 |
Teorik ve uygulamalı olarak gıda sanayiinde çalışır. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Topluma ve çevreye karşı duyarlıdır. |
   2 |
Toplumla yakın çalışma içerisine girerek ilgili grupların davet edilmesi, fakülte öğretim üyeleri ve öğrenciler ile tanışmasının sağlanması ve güncel aktiviteleri üzerine görüşür. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Laboratuar
- Ödev
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Gıdaların hammadde halinden tüketim aşamasına kadar süregelen zincirde yer alır. |
   2 |
İnsanlıgın yararına guvenli yuksek kaliteli katma degeri yuksek gıda maddelerinin tasarımında ,uretiminde ve dagıtımında yer alır. |
   3 |
Sut endustrisi,konserve endustrısı,makarna endustrisi,yag endustrisi,mesrubat endustrısi ,sarap endustrisi ,farmosetik proses endustrisi ve dondurulmus gıdaların soguk zıncırı ve tasınmasında gorev alır |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|