Türkçe

12265 İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi Alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
   2 Eğitim öğretim alanında verimlilik ve kaliteyi arttırmanın yanı sıra bunun sürdürülebilirliğini sağlamaya yönelik araştırmalar yapar.
   3 Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme yetisi kazanır.
   4 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Etkili iletişim becerilerine sahip olur.
   2 Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni düşünceler ortaya koyar.
   3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
   4 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygular.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Sınıf öğretmenliği ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütür, araştırmasını ve sonuçlarını alandan uzmanlarla tartışır.
   2 Yaşam boyu öğrenme düşüncesini içselleştirir ve sürekli bir davranış haline getirir.
   3 Sınıf öğretmenliği alanındaki sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır.
   2 Edindiği teorik bilgileri farklı yöntemlerle güncelleştirme yetisine sahip olur.
   3 Farklı alanlarda öğrendiği yöntemleri kendi alanına uyarlamaya çalışır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
   2 Eğitim öğretim sorunlarına bilimsel çözümler üretir, bu çözümleri paylaşım ve uygulamada takım çalışmasına açık bir davranış sergiler.
   3 Sosyal ilişkilerin temelindeki etik değerlere göre davranır, mevcut olay ve olguları bu değerlere göre değerlendirir, iletişiminin temelini bu değerler oluşturur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
   2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır.
   3 Edindiği kuramsal ve uygulamaya dönük bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Teknik Gezi
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Belge Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.