Türkçe

09030 SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİCİLİĞİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İşletme biliminin temel kavramlarını kavrar
   2 Yönetim ile ilgili temel ilke ve kavramları tanır
   3 İşletme - Yönetim bilimini tanımlar
   4 Genel İşletme ve Yönetim konularını sağlık yönetimi uygulamaları bağlamında yorumlar
   5 Yönetim kuramlarını tanır
   6 Ulusal ve uluslararası Yönetim konularını sağlık yönetimi uygulamaları bağlamında yorumlar
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Türkiye'nin sağlık yönetimi uygulamalarına çözüm önerileri geliştirir
   2 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında rapor hazırlar
   3 Yönetim ve İşletme ile temel sağlık bilgilerini sağlık yönetimi uygulamaları bağlamında sistemli ve planlı bir şekilde sunar
   4 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında ortaya çıkan sorunlarla ilgili çözüm önerileri geliştirir
   5 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında strateji ve öneriler geliştirir
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında projeler yürütür
   2 Mesleki çalışmalarında zamanı etkili bir şekilde kullanır
   3 Alanı ile ilgili konularda insiyatif kullanır
   4 Mesleki konularda sahip olduğu bilgi birikimini kullanır
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
Öğrenme Yetkinliği
   1 Sağlık kurumları yöneticiliği alanı ile ilgili yeni teorİk yaklaşımlar tanır
   2 Sağlık kurumları yöneticiliği alanı ile ilgili yayınları takip eder
   3 Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe'yi doğru, kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanır
   2 Yabancı bir dilde iletişim kuracak şekilde yabancı dil kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı iletişimde etkili biçimde kullanır
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularındaki teorik bilgileri uygulamada kullanır
   2 Bilimsel araştırma yöntemleri ile kantitatif ve kalitatif teknikleri sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi alanındaki çalışmalarında uygular
   3 Sağlık ekonomisine yönelik mikro ve makro gelişmeleri analiz eder
   4 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularındaki gelişme ve değişimleri değerlendirir
   5 Sağlık kurumları ve hizmetlerinin yönetimi konularında ortaya çıkan sorunlarla ilgili çözüm yöntemleri geliştirir
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.