Türkçe

09010 ODYOLOJİ -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgilere sahip olma
   2 İşitme ve denge taramaları ile işitme ve denge bozukluklarının önlenmesi için; işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi, tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için yönlendirme konusunda etkin; odyolojik değerlendirme sonucunu raporlama ve arşivleme bilgisine sahip olma
   3 İnsan anotomisi, fizyolojisi, biyokimyası, embriyolojisi, genetiği, histolojisi mikrobiyolojisi, radyolojisi ile otolojik, nörolojik hastalıkları bilerek güncel kanıta dayalı bilgilerle odyovestibüler test sonuçlarını yorumlama, raporlama, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme bilgisine sahip olma
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 İşitme ve denge alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak tanısal testleri gerçekleştirme, ayırt edici tanılama yapabilme, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme becerisi kazanma
   2 Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirebilme ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi kazanma
   3 Ses fiziği ve psikoakustik alanına ait kuramsal ve uygulamalı kavramları, teknolojik temel ve güncel bilgilerle birleştirerek, çağdaş işitme cihazı ve işitsel implant endikasyonu koyma, seçme, uyarlama ve ameliyat sırasında uygulamalar yapabilme ve kulak otoskopisi ve dış kulak yolu buşon temizliği yapabilme becerisi kazanma
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Odyoloji meslek mevzuatını, bireysel ve mesleki özlük haklarının kazanılması için gerekli yasal işlemlerin ve süreçlerin başlatılması ile ilgili kurumları öğrenme. Alandaki toplumsal gelişimleri izleme, uygun sağlık politikalarına gerektiğinde katkı verebilme, hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisi kazanma
   2 Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bireysel olarak yürütme, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla yazılı ve sözlü etkin iletişim ve iş birliği içinde çalışma, ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve yönetme, proje çalışmalarında aktif katılım sağlama
   3 Odyoloji meslek hizmetlerini amaca ve sonuca yönelik doğru ve etkin bir biçimde tasarlama, problemleri saptama, tanımlama, veri toplama, yorumlama, rapor hazırlama, arşivleme, bilgi ve veriler doğrultusunda sorunlara pratik çağdaş çözüm üretme ve sonuçlandırma
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, ilgili yeni teorik yaklaşımları araştırarak tanıma ve ilgili yayınları takip etme
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Mezuniyet öncesi kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını yapabilme becerisi kazanma
   2 Meslek derneği üyesi olma bilincini kazanma, toplumla ve sektörle kaynaşmış, evrensel ve toplumsal boyutlardaki sorunlara hassas, analitik, pratik çözümleyici yaklaşımlarla farkındalık artırmak için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme
   3 Meslek alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek sağlık profesyoneli olan veya olmayan bireylere Türkçe yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme
   4 Sosyal sorumluluk projelerine ve öğrenci topluluk çalışmalarına katılma, işitme ve denge sağlığını korumaya, toplumun işitme ve denge bozuklukları konusunda farkındalığını arttırabilmeye yönelik etkinlikler yapma ve uygun sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlama
   5 Bilişim ve iletişim teknolojilerini, fotoğraf ve video gibi donanımları mesleki alanda, medyada ve sosyal medyada amaca ve istenen sonuca yönelik kullanma becerisi kazanma.
   6 Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Etik değerlerle alana özgü yetkinliklerin uygulanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere uygun hareket etme.
   2 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
   3 Multidisipliner ekip çalışmasını etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda yürütme becerisi kazanma.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.