Türkçe

50010 AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Görev yapacağı alan ile ilgili kuramsal, uygulamalı bilgiler ile donanarak, bu bilgilere ulaşma yolları hakkında yetkinlik kazanır.
   2 Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik kazanır
   3 İlgili olduğu sağlık alanı ile ilgili olarak teknolojiye erişim yolları ve teknolojik araçları kullanmada yetkinlik kazanır.
   4 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak etkin iletişim ve ekip çalışmasını gerçekleştirmede yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Okuma
  • Ödev
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanı ile ilgili olarak teknolojik gelişmeleri takip ederek alet ve ekipmanla ilgili bilgiye ulaşmada ve kullanmada yetkinlik kazanır.
   2 Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve teknolojilerini kullanma becerilerinde yetkinlik kazanır.
   3 Alanı ile ilgili olarak hasta kabul, takip ve kayıt süreçlerinde yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgiyi kullanarak, etik ilkeler ve mesleki değerler doğrultusunda problem çözme ve süreç yönetimi konusunda yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Mesleğiyle ilgili tüm süreçleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip, bilişim teknolojilerinden de yararlanarak geliştirmede yetkinlik kazanır.
   2 Kendi kişisel gelişimi için yaşam boyu öğrenme bilincini geliştirme de yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Alanındaki ekip üyeleri, hasta-hasta yakınları, meslektaşları ve toplumsal iletişim sırasında etkin iletişim kurabilme ve iletişim yöntemlerini kullanmada yetkinlik kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 İletişim yöntemleri ve teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak hasta kabul, takip ve kayıt süreçlerini yürütmede ve geliştirmede yetkinlik kazanır.
   2 Alanında ki tıbbi dil, teknik donanım, cerrahi alet ve malzemeler konusunda bilgilere ve bu bilgileri uygulama sırasında beceri kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.