PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
   2 |
Bilgisayar programlamayı, kelime işlemeyi, veri fonksiyonlarını, internete erişimi ve yazılım programlarını kapsayan bilgisayar bilimi konusunda derin bilgi edinir. |
   3 |
Matematik-Bilgisayar alanında ileri düzeyde araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
   5 |
Bilgisayar programlamayı, kelime işlemeyi, veri fonksiyonlarını, internete erişimi ve yazılım programlarını tanımlar. |
   6 |
Matematik-Bilgisayar alanındaki ileri düzey araştırma yöntemlerini tanımlar. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Ödev
- Proje Hazırlama
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir. |
   2 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri belirler, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve ispatlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
   3 |
Matematik, bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini tespit eder, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir. |
   5 |
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını kavrar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır. |
   6 |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. |
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
   6 |
|
|
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır. |
   2 |
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir. |
   3 |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
   2 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. |
   3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. |
   2 |
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. |
   3 |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. |
   4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|