Türkçe

10460 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur.
   2 Elektronik ile ilgili kavramları bilir.
   3 Elektronikle ilgili elemanları kullanır.
   4 Elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır.
   5 Elektronik devre elemanlarını tanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Web Tab. Öğrenme
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
   2 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
   3 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur.
   4 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Mesleki Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alanı ile ilgili uygulamalarda çözüm üretir.
   2 Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
Öğrenme Yetkinliği
   1 Alanıyla ilgili gelişmelerden haberdar olur.
   2 Teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi sahip olur.
   3 Alanın gerektirdiği elektronik faaliyetlerde yer alır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur.
   2 Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
   3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Teknik Gezi
  • Web Tab. Öğrenme
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
    Alana Özgü Yetkinlik
       1 Sanayi ve hizmet sektöründe uygulama becerisine sahip olur.
       2 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur.
       3 Elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
       4 Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
       5 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanır.
       6 Alanında ilgili verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
    • Arazi Çalışması
    • Laboratuar
    • Proje Hazırlama
    • Seminer
    • Teknik Gezi
    • Uygulama
    • Yerinde Uygulama
    • Mesleki Faaliyet
    • Sosyal Faaliyet
    • Tez Hazırlama
    • Alan Çalışması
    • Ara Sınav
    • Final Sınavı
    • Kısa Sınav
    • Rapor Sunma
    • Ödev Değerlendirme
    • Sözlü Değerlendirme
    • Tez Sunma
    • Belge Sunma
    • Uzman Değerlendirmesi
    EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.