Türkçe

13650 GIDA MÜHENDİSLİĞİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Öğrencileri gıda işlemleri mühendisliğinde profesyonel deneyimlere hazırlar.
   2 Gıda işlemler mühendisliği alanında özelleşerek gıda işlemleri ve Gıda Mühendisliğinin farklı alanlarında mühendisler ve bilim insanları yetiştirir.
   3 Gıda mühendisliğinde karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama ve cozme becerisi kazanır.
   4 Matematik, fizik, kimya, organik/ inorganik bilgi teknolojisi, gıda mikrobiyolojisi ve gıda teknolojisinin metodolojik ve operasyonel bilgisine sahiptir.
   5 Edinilen bilgi ve becerileri gıda mühendisliğinde yapılan araştırmalarda ve sanayii üretiminde karmaşık problemlerin çözümünde yeni fikirler geliştirmede kullanır.
   6 Gıda mühendisliğinin yöntemsel ve operasyonel unsurlarını gıda üretim, proses, depolama, ambalajlama ve kalite kontrolünde kullanır
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Muhendislik yontemlerini gıda proses ve operasyonlarının tasarımına uygular
   2 Yeni gıda urunleri uretimi icin yenilikci prosesler gelistirir
   3 Gıda Muhendisligi alanında uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
   4 Veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
   5 Gıda sanayiinde modern teknolojilere yönelik edinimlerini uygular.
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Gıda Mühendisliği alanında profesyonel olarak çalışır.
   2 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanır.
   3 Yazılı-sözlü iletişim ve data analizinde en son yeni teknikleri değerlendirir.
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Kimya, fizik, ekonomi, mühendislik mikrobiyolojisi, yöneticilik, beslenme ve toplum sağlığı gibi bir takım disiplinlere yönelik temel prensipleri ve teknikleri anlar.
   2 Teorik ve uygulamalı olarak gıda sanayiinde çalışır.
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Yıl Sonu Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Topluma ve çevreye karşı duyarlıdır.
   2 Toplumla yakın çalışma içerisine girerek ilgili grupların davet edilmesi, fakülte öğretim üyeleri ve öğrenciler ile tanışmasının sağlanması ve güncel aktiviteleri üzerine görüşür.
  • Laboratuar
  • Ödev
  • Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Gıdaların hammadde halinden tuketım asamasına kadar suregelen zıncırde yer alır.
   2 İnsanlıgın yararına guvenli yuksek kaliteli katma degeri yuksek gıda maddelerinin tasarımında ,uretiminde ve dagıtımında yer alır.
   3 Sut endustrisi,konserve endustrısı,makarna endustrisi,yag endustrisi,mesrubat endustrısi ,sarap endustrisi ,farmosetik proses endustrisi ve dondurulmus gıdaların soguk zıncırı ve tasınmasında gorev alır
  • Laboratuar
  • Uygulama
  • Ara Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.