Türkçe

12190 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ - Tezli Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
   2 Özel ve Kamu sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi sistemleri hazırlar.
   3 İnsan Kaynakları Yönetimi alanında literatürü ve yenilikleri takip eder.
   4 Diğer disiplinleri yakından takip ederek İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilişkisini irdeler ve vurgular.
   5 Doktora eğitiminin alt yapısına ilişkin mesleki disiplinini geliştirir.
   6 İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki problemlerini belirler, tanımlar, formüle eder ve çözebilir; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisine sahip olur.
   7 İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki güncel yaklaşımları inceler.
   8 İnsan Kaynakları Yönetimini İç ve dış çevredeki gelişmeleri takip ederek uyumlu hale getirir.
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Belge Sunma
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını (süreçlerini) analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar.
   2 İnsan Kaynakları Yönetimini küresel gelişmeleri takip ederek işletmelerde uyumlu hale getirir.
   3 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili uygulamalarda üst yönetime önerilerde bulunarak danışmanlık yapar.
   4 Çağdaş İnsan Kaynakları yöntemlerini uygulama bilgi ve becerisine sahip olur.
   5 Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
   6 Bilişim teknolojilerini yakından takip ederek İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları ile bütünleştirir.
   7 Örnek Olay (Vak'a)çalışmaları vb gibi uygulamalar ile sorunlar daha etkin çözüme kavuşturur.
   8 İnsan Kaynakları sistemleri kurma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerileri kazanır.
  • Okuma
  • Ödev
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Belge Sunma
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
   2 Bireysel olarak ve çok disiplinli ekiplerde etkin çalışabilme becerisine, sorumluluk alma özgüven ve yetkinliğine sahip olur.
   3 Analitik düşünme ve çevre bilinci gelişir ve değişime çabuk uyum sağlar.
   4 İnsan Kaynakları fonksiyonlarından birinde çalışabilme sorumluluğunu elde eder.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
Öğrenme Yetkinliği
   1 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
   2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
   3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Belge Sunma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
   2 İşveren markasını ve hem iç hem de dış çevrede yaratmada etkin hareket eder ve sorumluluk hisseder.
   3 İletişimin kurumlar açısından önemini vurgular ve kurumsal anlamda iletişimin etkinliğini sağlar.
   4 Ayrımcılık, adalet duygusu, etik ve sosyal güvenlik konularında bilinçli hareket eder ve kurum içinde bu konularda sorun oluşmaması için etkin çalışır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
   2 İnsan Kaynakları Uygulamaları, İşgören sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli hareket eder.
   3 İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olur.
   4 İnsan Kaynakları Yönetimi çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgi edinir.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Uygulama
  • Tez Hazırlama
  • Tez Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.