PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
   2 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) alan derslerindeki temel kavramlar ile bilişim teknolojileriyle uygulama arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
   3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki gelişmeleri ilgili modeller ile çok yönlü analiz eder. |
   4 |
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri ile ilgili verileri bilimsel süreçler kapsamında değerlendirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği alanı ile ilgili projeler geliştirir. |
   6 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi için öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. |
   7 |
Bilgisayar teknolojisi yolu ile görsel tasarımın endüstri ve eğitim öğretimdeki önemini kavrar. |
   8 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını amaç ve ilkelerini her eğitim düzeyinde karşılaştırır. |
   9 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları değerlendirir. |
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
   9 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Belge Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Öğretim teknolojisi ve tasarımı alanıyla ilgili model, yöntem ve teknikleri kullanır. |
   2 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. |
   3 |
Bilgisayar kurulumu, internet, web tabanlı erişim ve güvenlik konularındaki kavramları açıklar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   4 |
Öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak öğretim ve bilişim teknolojileriyle materyal ve proje geliştirir. |
   5 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğretim tasarımı modelleri yaklaşımı ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında her kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
   6 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile teknik ve mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
   7 |
Uzaktan eğitim teknolojisini planlayıp uygular. |
   8 |
Öğrencilerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak eğitim ortamlarını düzenler. |
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Alanıyla ilgili olarak bireysel ve grup çalışmalarında bilgisayar ve eğitim teknolojilerini etkin ve anlamlı olarak kullanır. |
   2 |
İletişim teknolojisinin okul ve günlük hayatta (öğrenci, öğretmen, aile) doğru kullanılması yönünde sorumluluk alır. |
   3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için proje geliştirme sürecinde, bireysel veya öğretim tasarımı ekip çalışmalarında sorumluluk alır. |
   4 |
Öğretim tasarımı modellerine ile proje geliştirerek yönetir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Yeni teknolojilerin gelişmesindeki olumlu yönlerin etkilerini günlük yaşamında kullanılır. |
   2 |
Eğitim-öğretim sürecinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencilerinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun öğretim stratejisi geliştirir. |
   3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanının yaklaşımlarına, her düzeydeki öğrenci nitelikleri ve özelliklerini dikkate alarak yeni örnekler oluşturur. |
   4 |
Öğretim tasarımı modelleriyle her kademedeki öğrenenler ve farklı sektörler için materyal geliştirir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında her düzeydeki öğrencilerin teknoloji kullanımında iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlılık geliştirir. |
   2 |
İletişim ağlarıyla net üzerinden ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
   3 |
Eğitim-öğretim alanında tasarım, yazılım ve teknoloji kullanımı konularında çözüm önerilerini çevresiyle geliştirerek paylaşır. |
   4 |
Alanıyla ilgili öğretim teknolojilerine katkı sunacak projeler geliştirmekte yetkindir. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Tez Hazırlama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Alanını ve öğretmenlik mesleğini gerektirdiği şekilde her sektörde temsil eder. |
   2 |
Okul ortamında iletişim teknolojilerini kullanırken gereken güvenliği sağlar. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Web Tab. Öğrenme
- Uygulama
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
|