Türkçe

10370 YEREL YÖNETİMLER -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Kamu yönetimini ve işleyişini ana hatları ile belirtir.
   2 Yerel yönetimlere ilişkin hukuki mevzuata hakimdir.
   3 Yerel yönetimlerin kurumsal yapısına yönelik bilgiye sahiptir.
   4 Kamu ve yerel yönetimler maliyesi hakkında bilgi sahibidir.
   5 Yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
   6 Yerel yönetimler maliyesi hakkında güncel sorunları tespit eder ve bu sorunlara yönelik çözüm üretir.
   7 Kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin çözüm üretir.
   8 Yerel hizmetlerin sunulmasında alternatif yöntemler geliştirir.
   9 Yerel yönetimlerde insan kaynaklarının ve kurum içi iletişimin gelişimine katkı sağlar.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Seminer
  • Staj
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Yerel, ulusal ve uluslararası düzeydeki sosyal ve siyasal gelişmeler hakkında temel bir anlayışı vardır.
   2 Sosyal olayları açıklarken tarihsel ve yapısal faktörleri bir arada değerlendirir.
   3 Yabancı dilde, özellikle İngilizce, okuma yapabilirler.
   4 Yerinde uygulama ve staj yöntemleri sayesinde, mesleği ile ilgili beceriyi gösterir.
   5 Dosyalama ve arşivleme tekniklerini kullanır.
   6 Microsoft Office programlarını kullanır.
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Sosyal Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Rapor Yazma
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeleri ve kamuoyunu inceler.
   2 Kendisiyle olduğu gibi çevresindeki kişi ve olaylarla ilgili de objektif ve bilimsel bir tutum geliştirmeye çalışır.
   3 Düşünce ve duygularını sakin, güvenli ve barışçıl bir şekilde ifade etme becerisini geliştirir.
   4 Tek başına çalışma disiplini ve bir ekibin üyesi olarak çalışma deneyimi kazanır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Sosyal Faaliyet
  • Alan Çalışması
  • Bilg.Des. Sunum
  • Rapor Sunma
  • Ödev Değerlendirme
  • Sözlü Değerlendirme
  • Tez Sunma
  • Belge Sunma
  • Uzman Değerlendirmesi
Öğrenme Yetkinliği
   1 Analitik düşünebilmeyi öğrenirler.
   2 Öğrenikleri teorik bilgileri kariyerlerinde ve günlük hayatlarında kullanırlar.
   3 Sosyal bilimler ve siyaset bilimi öğrenimine devam edebilmelerini sağlayacak temeli oluştururlar.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
   2 Sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
   3 Demokratik kültürü özümsemiş sorumlu yurttaşlık konusunda diğerlerine örnek olur.
  • Okuma
  • Seminer
  • Sosyal Faaliyet
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Yerel yönetimlerin işleyişiyle ilgili sorunları analiz eder.
   2 Kamusal faydanın gözetilmesini açık ve kesin biçimde belirtir.
   3 Yerel kültürel değerlerin korunmasını savunur.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.