Türkçe

10331 LOJİSTİK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / İAÜ Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Lojistik alanında çözüm üretmeye yönelik verileri etkin bir biçimde kullanır.
   2 Uygulama sürecinde aktarılan bilgileri ve becerileri kullanabildiğini gösterir.
   3 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri çalışma arkadaşlarına ve amirlerine aktarır.
   4 Uluslararası ticaret ve işletme konularında temel bilgilere sahiptir.
   5 Lojistik alanına ait teorik bilgileri uygulayabildiğini gösterir.
   6 Öngörülemeyen sorunları tanımlama ve çözüm üretme bilgi ve becerisine sahiptir.
   7 Alanı ile ilgili kaynaklarda yer alan temel düzeydeki teorik ve pratik bilgilere sahiptir.
   8 Depo ve envanter yönetimi kapsamındaki teorik bilgilere sahiptir.
  • Ders
  • Ödev
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
   2 Türkiye'deki lojistik uygulamalarını tanımlar.
   3 Üretim yönetimi hakkındaki teorik bilgiye hakimdir.
   4 Lojistik Üs ve küresel lojistik hakkında bilgiye sahiptir.
   5 Stok yönetimi ile ilgili bilgiye sahiptir.
   6 Bilgisayar ve alanına ait yazılımları kullanabilir.
   7 Tedarik zinciri yönetimi hakkında bilgiye sahiptir.
   8 Tedarik zinciri yönetimini alanına ait yazılımlar üzerinden gerçekleştirebilir.
   9 Lojistik yönetimini ve alanına ait mevzuat uygulamalarını bilgisayar ortamında yapabilir.
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Takım çalışmalarında bireysel olarak sorumluluk üstlenir.
   2 Alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk alır.
   3 Alanında yürütülen çalışmalarda sorumluluğu altındaki kişilerin gelişimine katkıda bulunur.
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1 Alanında edindiği bilgi ve becerileri aktif eğitim felsefesi ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
   2 Alandaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler.
   3 Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda mesleğe yönelik olarak etkin çalışır.
   4 Öğrenme hedefleri belirleyerek, doğru ve yeterli bilgiye etkin ulaşım yetkinliği geliştirir.
  • Ders
  • Proje Hazırlama
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
   1 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler.
   2 Alanı ile ilgili konularda sosyal sorumluluk ve sosyal güvenlik hakları bilgisine sahiptir.
  • Ders
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Ödev Değerlendirme
Alana Özgü Yetkinlik
   1 Alanı ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilincine sahiptir.
   2 Lojistik konularında yeterli bilgiye sahiptir.
   3 Taşımacılık türlerinde yeterli bilgiye sahiptir.
   4 Lojistik yönetimi hakkında bilgiye sahiptir.
   5 Dağıtım modları hakkında bilgiye sahiptir.
   6 Depo ve yönetimi hakkında bilgiye sahiptir.
   7 Günümüzde gerçekleştirilen küresel üretimi somut örnekler üzerinden tanımlar.
  • Ders
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Tez Sunma
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.