Türkçe

10310 TURİZM REHBERLİĞİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgiye sahiptir. %81.25
2 Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. %81.25
3 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgiye sahiptir. %81.75
4 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. %81.00
5 Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. %81.50
6 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir. %81.50
7 Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgiye sahiptir. %81.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. %81.25
2 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimlere uyum sağlar. %81.25
3 Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir. %81.25
4 Alanı ile ilgili sorunlara çözümler sunar. %81.50
5 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır. %81.75
6 Öz değerlendirme yaparak uygulamalardan sonuç çıkarır. %81.50
7 Alanı ile ilgili akılcı analizler yapar. %81.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. %82.00
2 Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %81.50
3 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir. %81.50
4 Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder. %81.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Kendini ve zamanı yönetir. %81.75
2 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. %81.75
3 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli geliştirir. %81.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. %81.50
2 Alanı ile ilgili, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar. %81.50
3 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. %81.50
4 Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar. %81.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. %81.75
2 Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. %81.25
3 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. %81.25
4 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir. %81.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.