Türkçe

10251 OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Taşıtlarda kullanılan her türlü (mekanik,elektrik,elektornik,hidrolik vb.) komponent ve sistemlerin temel çalışma prensiplerini ve fonksiyonlarına ilişkin bilgiye sahiptir. %80.00
2 İçten yanmalı motorların tarihçesi, dayandığı kuramsal ve fiziki konulara ilişkin bilgiye sahiptir. %80.25
3 Otomobil parçalarının bilgisayar destekli tasarımını ilişkin yeterli düzeyde bilgiye sahiptir. %82.50
4 Pazarlama temel konuları hakkında bilgiye sahiptir. %95.75
5 Depolama konusundaki sistemleri ve blişim programlarının kullanmayı ve uygulama bilgisine sahiptir. %94.50
6 Toplam kalite konusunda bilgiye sahiptir. %92.50
7 Otomobillerin mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır. %81.00
8 Otomobilde kullanılan parçaların mazemelerini tanır. %80.75
9 Otomobillerde kullanılan farklı yakıtların özelliklerini tanır %84.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Otomobillerdeki arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. %82.25
2 Otomotiv parçalarının teknik resimle çizim kuralları çerçevesinde otomobil parçaları çizebilme ve ilişkin bilgisayar programlarını kullanabilme bilgisine sahiptir. %84.50
3 Motorlu taşıtlarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemin objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar. %81.00
4 Otomobil parçalarının bilgisayar destekli teknik resimlerini çizer. %85.00
5 Otomobil onarım,bakım ve ayarları konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır. %83.25
6 Otomobil ve otomobil parçalarının pazarlamasını yapar %89.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Motorlu taşıtlar konusunda bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar. %81.75
2 Motorlu taşıtlar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar. %80.75
3 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir. %83.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 İçten yanmalı motorlar,sogutucu sistemlerin çalışma prensiplerini, cisimlerin dayanımını,malzeme ve ısı bilimi konularını bilir. %80.00
2 Otomobil, sistem alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur. %81.50
3 Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir. %86.75
4 Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir. %86.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir. %81.50
2 Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir. %81.50
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir. %81.00
4 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir. %84.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Taşıt yedek parça satış ve pazarlamada her türlü optimum değerleme yapma becerisine sahiptir. %82.75
2 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir. %82.00
3 Otomobil arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir. %80.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.