Türkçe

10241 MUHASEBE ve VERGİ UYGULAMALARI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 İşletme ve işlevleri konusunda temel ilkelere sahiptir. %81.00
2 İşletmenin Muhasebe ve Finans işlevleri konusunda bilgiye sahiptir. %81.00
3 Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmeler için muhasebe işlevinin önem ve özelliklerini ayırt eder. %81.00
4 Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, maliyet ve şirketler muhasebesi konularını uygular. %81.50
5 Muhasebe mesleği ile ilgili hukuksal çerçeve ve uygulamaları konularında ilişki kurar. %81.00
6 Ticari hayatta kullanılan defterleri mevzuata uygun usul ve esaslara göre işler. %81.25
7 Vergiyi ve vergi sorumlusunun yükümlülüklerini yorumlar. %81.50
8 Türk Vergi Sistemini inceler. %81.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 İşletme ve muhasebe alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. %80.75
2 Muhasebe alanına ilişkin bilgileri analiz, yorum ve değerlendirme becerisine sahiptir. %81.00
3 Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. %82.00
4 Finans yönetimi ve mali tablolar ile ilgili temel kavramlar bilgisine sahiptir. %81.50
5 Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarını faaliyetlerin kaydında, incelenmesinde ve analizinde kullanır. %82.00
6 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip eder. %80.75
7 Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanımlar. %81.25
8 Alanı ile ilgili seminer ve konferans bilgisi bilincine sahiptir. %80.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. %80.50
2 Alanı ile ilgili konularda, bireysel veya grup olarak araştırma ve uygulama konularını yürütür. %80.50
3 Uygulamada karşılaşılan sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. %80.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri değerlendirir. %80.50
2 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. %80.50
3 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara açıktır. %80.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri aktarır. %80.50
2 Alanında orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. %80.75
3 Çevresiyle etkili iletişim kurar. %81.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki etiğe ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. %81.00
2 Muhasebe ve mali müşavirlik meslek ahlakının önemini saptar. %81.00
3 Mesleği ile ilgili teorik ve uygulamalı olarak mevzuat bilgisine sahiptir. %81.00
4 Değişime ve yeniliğe açıktır. %80.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.