Türkçe

10231 MODA TASARIMI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır. %86.50
2 Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur. %87.00
3 Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar. %84.50
4 Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır. %84.00
5 Tekstil hammaddelerini tanır. %86.50
6 Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır. %85.50
7 Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır. %86.50
8 Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler. %89.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Moda ve tekstil tasarımına dönük özgün çalışmaları fark eder. %85.25
2 Proje ve koleksiyon tasarlar. %85.75
3 Tema belirler. %85.50
4 Belirlediği bir tema için veri toplar. %85.75
5 Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir. %88.50
6 Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır. %87.00
7 Tasarım eskizleri oluşturur. %86.50
8 Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar. %86.25
9 Tasarımları yorumlar. %85.50
10 Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur. %87.75
11 Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır. %88.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır. %85.50
2 Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır. %85.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur. %86.00
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. %85.75
3 Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler. %85.50
4 Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur. %86.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. %84.25
2 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur. %83.50
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur. %84.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar. %86.00
2 Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir. %87.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.