Türkçe

10220 KUYUMCULUK ve TAKI TASARIMI -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Mücevher tasarımı, imalatı ve değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. %82.75
2 Bilgisayar destekli tasarım uygulamalarında yeterli bilgiye sahiptir. %83.00
3 Değerli ve yarı değerli taşlar konularında yeterli bilgiye sahiptir. %83.25
4 Üretim aşamasında oluşabilecek sorunlarda çözüm üretilebilecek bilgiye sahiptir. %83.25
5 Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilere ulaşır. %83.00
6 Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgileri değerlendirir. %82.75
7 Kuyumculuk ve takı tasarımı ile ilgili bilgilerini uygular. %83.50
8 Edindiği kazanımlarla tasarım yapar. %83.50
9 Edindiği kazanımlarla üretim yapar. %83.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model tasarlar. %82.50
2 Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde model üretir. %82.75
3 Kişisel olarak kazandığı eğitimler sayesinde modellerin şatışını yapar. %82.50
4 Alanı ile ilgili araştırma yapar. %82.50
5 Alanı ile ilgili yaptığı araştırmaları değerlendirir. %82.50
6 Alanı ile ilgili yaptığı araştırmalarda, çıkan sorunlara çözüm önerileri geliştirir. %82.75
7 Kuyumculuk alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için fuarlardan ve bilişim teknolojilerinden yararlanır. %83.00
8 Eğitim süresince yerinde uygulama ve stajlar sayesinde sektörün içerisinde yer alarak eksiklerini tamamlar. %83.25
9 Alanında aldığı temel eğitim sonrasında geliştirdiği kazanımları yorumlayarak sektörün hangi alanında yol alacağını belirler. %83.00
10 Geniş bir uygulama alanına sahiptir. %82.75
11 Geniş uygulama alanı içerisinde karşısına çıkan fırsatları iyi değerlendirir. %83.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Uygulamalı eğitimde verilen sistemle, grup çalışmalarında uyumlu ve paylaşımcı çalışır. %83.25
2 Grup çalışmalarında,oluşabilecek sorunlara karşı çözüm üretme becerisine sahiptir. %82.75
3 İçinde bulunduğu sistemi geliştirmede ve üretimin bir parçası olan proje niteliğinde ürün geliştirmelerde yer alma becerisine sahiptir. %83.25
4 Ferdi olarak çalışma becerisine sahiptir. %82.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Sürekli öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açıktır. %82.25
2 Sektör içerisinde oluşturulan fuarlar, medya ve internet aracılığıyla trendi takip eder. %82.75
3 Gelişime destek için gerekli eğitim ve sertifika programlarına katılır. %83.25
4 Eğitim yerinin sektörün merkezinde olması gibi bir avantajı iyi değerlendirir. %83.25
5 Sektör içerisinde yer alabilmek için sürekli kendini geliştirerek yeniliklere açık olmasının gerektiğinin farkındadır. %83.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Kuyumculuk alanında iletişim kuracağı işletmelerin ve kitlenin sistemini ve tarzını çözerek buna göre hareket eder. %82.50
2 Kuyumculuk alanında edindiği bilgileri aktarma yetkinliğine sahiptir. %82.75
3 Gelişimleri takip edebilecek gerekli mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. %83.00
4 Son yıllarda kuyumculuk alanının gerekliliği olan rhinoceros ve matrix programlarını etkin kullanır. %83.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanında bireysel olarak tasarım yapar. %83.00
2 Alanında bireysel olarak üretim yapar. %83.00
3 Eğitim süresinde ve sonrasında atölye içerisinde oluşabilecek tehlikelere karşı önlemini alır. %82.75
4 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. %82.50
5 Atölye çalışma şartlarından dolayı çalışanları kültürel ve sanatsal olarak geliştirebilecek bilgiye sahiptir. %83.25
6 Tasarım ve üretim aşamalarında küçük grupları yönetebilecek bilgiye sahiptir. %83.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.