Türkçe

10190 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 İş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. %81.00
2 İlk yardım ve iş hijyeni konularında yeterli bilgiye sahiptir. %82.00
3 Riskleri analiz etme ve değerlendirme konusunda güncel bilgiye sahiptir. %82.00
4 İş güvenliği uzmanlığı (C belgesi) sınavını başarabilecek bilgi ve birikime sahiptir. %80.50
5 İş güvenliği ekipmanlarını tanır ve kullanımı hakkında bilgi sahibidir. %82.00
6 İş güvenliği alanında, genel ahlaki ve mesleki etik değerleri benimsemiştir. %81.75
7 İş sağlığı ve güvenliği risk etmenlerini bilir. %81.00
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 İş sağlığı ve güvenliği alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. %80.75
2 İş güvenliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir. %80.50
3 İş sağlığı ve güvenliği alanındaki gelişmeleri takip edebilmek için bilişim teknolojilerinden etkin bir biçimde yararlanır. %81.25
4 İş kazalarına karşı alınan önlemlerin yeterliliğini sahada inceleyerek değerlendirir. %82.25
5 Acil durumlarda müdahale yapabilir, tatbikat senaryoları hazırlayabilir ve uygulatabilir. %83.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 İş güvenliği konusunda takım çalışmalarında etkin çalışır. %81.50
2 İş güvenliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. %81.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 İş güvenliği alanında yaşam boyu öğrenme kültürüne sahiptir. %80.75
2 İş güvenliği alanı ile ilgili gündemdeki olayları ve gelişmeleri izler. %80.25
3 İş güvenliği alanı ile ilgili, İş Güvenliği teknikerleri, uzmanları, sendikalar ve diğer sivil toplum kuruluşları içerisinde yer alır. %81.00
4 İş güvenliği alanında mesleki gelişimi için gerekli eğitim programlarına katılır. %82.75
5 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. %82.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir. %83.50
2 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir. %81.00
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir. %81.25
4 Alanıyla ilgili bilgileri takip edebilecek yeterli düzeyde yabancı bir dile sahiptir. %80.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bir işletmenin iş güvenliği risklerine ilişkin gerekli önlemleri alır. %81.00
2 Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler. %82.00
3 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisine sahiptir. %81.00
4 İşletmede gerçekleşen iş kazası, ramak kala olaylar ve meslek hastalığı tanılarının istatistiğini çıkartıp, rapor hazırlar. %81.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.