Türkçe

10161 SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Tıbbi dökümantasyon, terminoloji, sağlık mevzuatı, sağlık hukuku konularında kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. %81.00
2 Sağlık, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetinin türleri, sağlık hizmetini sunan sağlık kurumları ve ülkemizdeki sağlık örgütlenmesi hakkında yetkin düzeyde bilgi sahibidir. %80.50
3 Hastane otomasyon sistemlerini kullanır. %81.00
4 Sağlık sektörü hakkında bilgilerini sürekli güncel tutar. %80.25
5 Sağlık maliyet ve muhasebe hesap yönetimlerini rahatlıkla yapar. %80.50
6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemler hakkında bilgi sahibidir. %83.00
7 Hastane yönetimi konusunda kararlar alır. %79.50
8 Sağlık ve sağlık hizmetleri konularında yüksek düzeyde bilgi sahibidir. %79.75
9 Sağlık etiğinin önemini bilir ve kurallarına uygun davranır. %81.50
10 Sağlık hizmetlerinin sunumunda karşılaşılan problemlere akılcı çözümler üretir. %80.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Sağlık sisteminin yerel ve uluslararası bazda sorunlarını bilerek çözüm önerileri üretir. %79.00
2 Sağlık İşletmelerinde görev ve sorumluluk alır. %79.50
3 Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili kongre, seminer, konferans vb. katılır, çözüm önerileri geliştirir. %78.25
4 Yerel ve evrensel sağlık hizmeti sunumları arasında karşılaştırma ve seçim yapar. %78.00
5 Sağlık hizmetini sunan, üreten ve pazarlayan kurumlarda görev alır. %80.75
6 Hastane bilgi işlem ve otomasyon sistemlerini kullanır. %81.25
7 Sağlık muhasebesi, dönem sonu hesaplarını yapar. %81.00
8 Sağlık kurumlarında, vezne, hasta kabul, danışma, randevu, insan kaynakları, satın alma, kalite birim faaliyetlerini yerine getirir. %80.50
9 Sağlık terminolojisine hakimdir. %80.25
10 Sağlık kurumlarında depo, arşiv kayıtlarını tutar. %80.75
11 Sağlık hizmetlerinin sunumunda ve pazarlamasında görev alır. %82.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Üstlenilen sorumluluğun başarılı ve doğru ve hızlı olarak yerine getirir. %79.75
2 Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek bağmsız yetkin kararlar alır. %79.50
3 Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır. %79.50
4 Sağlık sektöründe matris yapıdaki yönetim anlayışı içerisinde çalışır. %79.75
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını takip eder. %78.50
2 Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı güncel olayları takip eder. %79.75
3 Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile ilgili yerel ve evrensel gelişmelere ayak uydurur. %79.00
4 Sağlık Kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir. %79.75
5 Sağlık Kurumları İşletmeciliği ile alakalı teorik ve partik bilgi kaynaklarına rahatlıkla ulaşır. %79.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar. %79.75
2 İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir. %78.75
3 Hasta ve hekim arasında iletişimi sağlar. %78.75
4 Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır. %78.25
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Sağlık sektörünü iyi tanıyarak stratejik ve hızlı kararlar verir. %79.25
2 Yönetim, sağlık yönetimi, sağlık kurumları yönetimi konularında yetkin olması gerektiğini bilir. %79.75
3 Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir. %79.00
4 Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde davranması gerektiğini bilir. %78.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.