Türkçe

10034 BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ (İngilizce) -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Temel bilgisayar bilimlerini Bilgisayar Teknolojisi alanında kullanabilir. %78.25
2 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. %78.50
3 Bilgisayar bilimleri konularında giriş düzeyinde uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahiptir. %78.50
4 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder. %78.00
5 Bilgisayar Teknolojileri alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. %77.75
6 Bilgisayar Teknolojileri alanında bağımsız olarak öğrendiklerini uygular. %78.50
7 Bilginin toplanması, bilgisayar ortamında işlenmesi, bilgisayar sistemlerinin kurulması ve çalıştırılması alanlarında çalışır. %79.00
8 Modern tasarım yöntemlerini inceler. %81.00
9 Teorik bilgileri kullanır. %80.25
10 Pratik uygulamalar yapar. %82.25
11 İyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretir. %80.50
12 İstenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisine sahiptir. %80.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Tasarlanmış sistemleri deneysel yöntemler ile destekleyerek uygular. %79.25
2 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. %79.25
3 Bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapar. %79.25
4 Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. %78.75
5 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunları algılar %79.25
6 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunları yorumlar, %80.50
7 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunları çözümler %80.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. %79.25
2 Bilgisayar Teknolojileri uygulamaları için gerekli olan donanım ve yazılımları kullanmayı becerir. %79.25
3 Türkçe ve en az bir yabancı dilde etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisini gösterir. %79.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci gelişir. %78.75
2 Bilişim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen bir birey olur. %80.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilir. %78.75
2 Sorumluluk alma özgüveni oluşur. %78.50
3 Bilgisayar Teknolojilerine temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilir. %81.25
4 Bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir. %81.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve etik sorumluluklara sahiptir. %79.25
2 Mesleki ve etik sorumluluklar yönünden yetki alır. %79.00
3 Mesleki ve etik sorumluluklar yönünden gereğini yerine getirir. %78.00
4 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunları algılar. %79.00
5 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunlar hakkında yorumlar yapar. %79.75
6 Bilgisayar Teknolojileri alanında güncel sorunlar hakkında çözümler önerir. %79.75
7 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirme ve denetleme yetkisine sahip olur. %80.00
8 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahiptir. %78.00
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.