Türkçe

10015 AŞÇILIK -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. %82.00
2 Mutfak hakkında temel bilgilere sahiptir. %81.25
3 Yiyecek-içecek işletmelerinin yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur. %82.50
4 Gastronomi uzmanlarının sorumlulukları ve davranışları hakkında önemli bir farkındalık kazanır. %80.50
5 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. %82.50
6 Çiğ ya da ham yiyeceklerin ve içeceklerin hazırlanmadan sunum sürecine kadar geçen prosesler konusunda uzmanlaşır. %81.00
7 Yerli ve yabancı mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir. %82.25
8 Ham, yardımcı ve mamül gıda maddelerinin fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik özelliklerini bilir. %82.75
9 Yiyecek ve içeceklerin hazırlanmasında hammadde seçiminden tabağa kadar olan süreçlere hakimdir. %83.00
10 Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir. %83.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, müşteri ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve müşteriyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir. %82.75
2 Alanındaki konularda stratejik yaklaşım gösterebilir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara analitik yaklaşır ve çözüm üretebilir. %82.25
3 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilir, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. %82.00
4 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. %82.50
5 Çalıştığı ve sorumluluğu altındaki alanlarda gıda hijyeni ve güvenliği açısından gerekli önlemleri alır ve kontrol edebilir; kalite kontrolünü yapabilir. %83.00
6 Mesleklerini icra ederken kültür ve sanat üzerine edindikleri bilgilerden yararlanabilir. %80.25
7 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. %81.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Ekip üyesi olarak çalışır ve ekibine önderlik edebilir. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. %83.75
2 Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder; bilgi ve becerilerinin katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır. %83.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder; . en uygun üretim/hizmet yöntemlerini araştırır ve uygular. %82.00
2 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. %83.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir; ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. %82.00
2 İçinde bulunduğu ortamlarda diğer bireylerle ve meslekdaşları ile iyi iletişim kurar; kendi alanındaki etik ve toplumsal değerlere uygun davranır. %81.50
3 Alanı ile ilgili konularda proje hazırlayabilir; tartışmalara katılabilir, rapor hazırlayabilir; alanı ile ulusal ve uluslararası etkinliklere katılabilir %79.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. %82.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.