Türkçe

16510 PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Sabit Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur %0
2 Hareketli Bölümlü Protezlerin endikasyonları,tedavi planlamaları ve klinik uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur %0
3 Total Protezlerin klinik uygulamaları ve ideal durumda olmayan vakalarda alternatif protetik basamakları öğrenir. %0
4 Hassas Bağlantılı protezlerin endikasyonlarını,ataşman ve tutucu parça çeşitlerini ve klinik uygulamarını öğrenir. %0
5 İmplantüstü protezlerin komponentleri,klinik uygulamaları ve meydana gelebilecek komplikasyonlar ile ilgili bilgi edinir. %0
6 Doku Düzenleyiciler ve Yumuşak Astar Materyallerinin endikasyonlarını,içeriklerini ve klinik uygulamalarını öğrenir. %0
7 Maksilofasiyal defektli hastalarda uygulanan obturatörlerin yapım aşamalarını,çeşitlerini ve bu obturatörlerin total veya bölümlü protezlerle beraber kullanımının planlamasını öğrenir. %0
8 Temporomandibular eklemin anatomisini,fonksiyonlarını,gnatostomatik sistemdeki yerini,rahatsızlıklarını ve bunların tedavi yöntemlerini öğrenir. %0
9 İnlay,Onlay ve Tam Seramik restorasyonların endikasyonları,yapım aşamaları ve klinik uygulamaları hakkında bilgi edinir. %0
10 Diş Hekimliğinde hasta ağzında yapılabilecek estetik düzenlemeler hakkında bilgi edinir. %0
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) %0
2 Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma %0
3 Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme %0
4 Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme %0
5 Ağız sağlığıyla ilgili protetik problemleri ve başarısızlıkları klinik ve radyolojik olarak teşhis etme ve ekip çalışması planlayarak çözebilme %0
6 Ağız diş sağlığı alanında güncel bilgileri edinme ve bu bilgileri klinikte uygulama, var olan sorunlara bilimsel ve etik çözümler getirebilme %0
7 Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak hareketli protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama prensipleri ile ilgili ilişkiyi kurabilme %0
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Mesleki ve Etik Sorumluluğu kazanma, etik karar verme ilkelerini kullanabilme ve hayat boyu mesleki öğrenimin önemini kavrama ve protetik tedavi sonrası kontrollerin önemini benimsemesi %0
2 Ulusal ve Uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlayabilme (doktora tezi, makale ve seminer hazırlama becerisi) %0
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bilimsel makale tarama, inceleme, sentezleme ve sonuçları sentezleyerek kanıta dayalı diş hekimliği çalışmalarında uygulayabilme %0
2 Özgün Bilimsel araştırmalar için gerekli teknik donanımı saptayabilme ve kullanabilme %0
3 Yeni fikirlere eleştirisel yaklaşım yaparak bilimsel tartışma yapabilme, etkili iletişim kurabilme ve özgün yaratıcı hipotez oluşturma %0
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Protetik diş tedavisinde uygulanması gerekli estetik faktörleri içeren üst düzey beceri ve bilgiyi klinikte uygulayabilme %0
2 Bölümlü protezlerde yapısal elemanların ve planlama kurallarının ayrıntıları hakkında bilgi sahibi olmalı ve vakalara göre planlama ve labaratuvar işlemlerininde teknisyeni yönlendirebilme %0
3 Sabit protetik ileri tedavi türlerini vakalara göre teşhis, tedavi ve planlama yaparken hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme %0
4 Fonksiyonel okluzyon ve çiğneme sisteminin nöromüsküler fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmalı muayenehane de klinik uygulamalarında kullanabilme %0
5 Güncel implant üstü protezler, maksiller ve mandibular çene yüz protezleri uygulayabilmeli konusunda detaylı ve ileri bilgi sahibi olmalı %0
6 Dişhekimliği'nde kullanılan materyallerin ve cihazların/alet fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerini değerlendirebilmeli %0
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.