Türkçe

50180 AMELİYATHANE HİZMETLERİ -
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme %80.00
2 Alan terminolojisini etkin kullanabilme %80.25
3 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme %80.25
4 Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme %80.50
5 Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme %80.75
6 Ameliyat sonrası cerrahi alet ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilme %80.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü şekilde cerrahi ekibe dahil olabilme %80.50
2 Her hastayı bireysel olaraktakip etme ve değerlendirebilme %80.50
3 Ameliyat sonrası cerrahi alet ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilme %80.75
4 Uygulamada yeterli el becerisine ve pratik yapma fırsatına sahip olma %81.00
5 İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretebilme %81.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme %80.75
2 Sorumluluklarını layıkıyla yerine getire bilmektedir %80.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme %80.50
2 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme %80.25
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme %81.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişik teknikleri kullanabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme %80.50
2 Alanıyla ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme %80.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.