Türkçe

06060 ULUSLARARASI TİCARET VE FİNANSMAN (İngilizce) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Uluslararası ticaretin, üretim faktörleri, arz ve talep üzerindeki etkisini analiz eder. %80.50
2 Ekonominin temel kavramlarını kavrar. %80.25
3 Üretim faktörlerini ve üretim faktörleri arasındaki ilişkileri kavrar. %80.50
4 Ulusal ekonomi verilerine bağlı olarak, şirketlerin, üretim, satış, pazarlama, dış ticaret ve finansman stratejilerini belirler. %80.75
5 Ulusal ve uluslararası şirketlerin, dış ticaret risklerini yönetir. %80.75
6 Uluslararası ticareti ve finansmanı yöneten temel teori ve normlarını iş alanında uygulamalı kullanır. %80.50
7 Ulusal ve uluslararası ekonomi, dış ticaret ve finans konularında strateji geliştirir. %80.75
8 Firmalar açısından önemli olan risk faktörü konusunda uygulamaya dönük çalışır. %80.75
9 Uluslararası ticaret alanında faaliyet gösteren sektöre göre strateji geliştirir. %80.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Uluslararası ticaret eğitimi, iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerin sentezini yapar. %80.75
2 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler. %80.75
3 Öğrenimini ileri düzeye taşıma becerisi kazanır. %80.75
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar düzenler. %80.50
5 Uluslararı ticaret ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda iş geliştirir. %80.75
6 Güncel iktisadi sorunları çözmek için iktisadi kuramları kullanır. %80.50
7 Uluslararası ticaret ile ilgili akademik, mesleki, bölgesel ve küresel ağların içinde yer alır ve bu ağları etkin olarak kullanır. %80.75
8 Risk unsuru konusunda tahmin ve önleme çalışmaları yapar. %80.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. %80.50
2 Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. %80.75
3 Örgüt/kurum için amaç ve hedef belirler. %80.75
4 Risk faktörü ve yönetimin konusunda firmanın çıkarlarını ve geliştirilecek yöntemi belirler. %81.00
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. %80.50
2 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. %80.50
3 Eğitim sürecinde elde ettiği teorik kazanımları uygulamaya dönük kullanır. %80.75
4 Firma karar alma organlarında görev alındığı zaman ileriye dönük stratejiler geliştir. %80.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. %80.50
2 Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. %80.75
3 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. %80.75
4 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. %80.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. %80.75
2 Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür. %80.75
3 Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur. %80.75
4 Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel yaklaşımlar sergiler. %80.75
5 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. %80.75
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.