Türkçe

06050 SİYASET BİLİMİ ve ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İngilizce) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Siyaset bilimi kuramları ve uygulamalarını kavrar. %82.50
2 Uluslararası ilişkiler kuramları ve uygulamalarını kavrar. %82.50
3 Yönetim biliminin temel ilke ve kavramlarını tanımlar. %82.50
4 Temel hukuk bilgisini siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanında kullanır. %82.50
5 Genel ekonomi ve yeşil ekonomi alanlarındaki birikimini siyaset bilimi alanında kullanır. %82.75
6 Türkiye ve dünya siyasal tarihini kavrar. %82.50
7 Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler disiplinini sosyoloji ile ilişkilendirir. %82.75
8 Uluslararası örgütlerin yapı ve işleyişini analiz eder. %82.75
9 Küresel ve uluslararası sorunları analiz eder. %82.75
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Türkiye’nin devlet yapısını analiz eder. %82.50
2 Akademik ve mesleki beklentilere uygun olarak rapor hazırlar. %82.75
3 Alanı ile ilişkili kavramları, diğer sosyal bilim alanlarındaki karşılıklarıyla ilişkilendirir. %82.75
4 Alanı hakkında rapor hazırlar. %82.75
5 Alanı hakkında planlama ve planlı çalışma yapar. %82.75
6 Alanında stratejik çözümler geliştirir. %82.75
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanıyla ilgili konulara çevre bilinciyle tepki verir. %82.50
2 Alanıyla ilgili konularda zaman yönetimi yapar. %82.75
3 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. %82.75
4 Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. %82.75
5 Olay ve olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar. %82.50
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanla ilgili yeni teorik yaklaşımları takip eder. %82.50
2 Alanla ilgili yeni kaynaklara erişir. %82.50
3 Alanıyla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler. %82.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar. %82.50
2 Takım çalışması ve iş bölümü yapar. %82.75
3 Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular. %82.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak kullanır. %82.50
2 İstatistik bilgisini paket programları dahilinde uygular. %82.75
3 Diplomatik yazışma yöntemlerini kullanır. %82.75
4 Küresel ve uluslararası çevre sorunlarını çözümler. %82.50
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.