Türkçe

03080 GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. %82.75
2 Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, etik değerler, İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları vb hakkında bilgi sahibidir %82.50
3 İşletme yönetimi ve organizasyonlar konusunda temel bilgilere sahip olur %83.75
4 Gastronominin kültür ve sanat ile etkileşimlerini tanır %85.75
5 Ham, yardımcı ve mamül gıda maddelerinin fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik özelliklerini bilir %83.00
6 Yiyecek ve içeceklerin hazırlanması sırasındaki süreçlere hakimdir. %84.75
7 Ülke ve dünyanın belli mutfaklarının temel prensiplerini bilir %85.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Hizmet süreçlerini gereği şekilde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir %83.25
2 Stratejik yaklaşım gösterir %82.25
3 Sorunlara analitik yaklaşır ve çözüm üretebilir %82.75
4 Çalışma alanı ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilir %84.00
5 Her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, yeni ürünler tasarlayabilir %85.00
6 Kalite yönetimi ve kontrolünü yapabilir %83.00
7 Mutfak organizasyonunu yapar %84.50
8 İkram etkinliklerini yönetir %83.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Ekip üyesi olarak çalışır ve ekibine önderlik edebilir. %81.75
2 Bilgi ve becerilerin ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır %83.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder %81.75
2 En uygun yöntemleri araştırır ve uygular %82.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Görüş ve önerilerini yazılı veya sözlü olarak aktarabilir %81.00
2 Çalışma arkadaşlarıyla ve diğer bireylerle iyi iletişim kurar %82.75
3 Etik ve toplumsal değerlere uygun davranır %81.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 İnsan hakları, adalet, kültürel değerler, çevre, iş sağlığı ve halk sağlığı konularında bilinçlidir %82.25
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.